This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hestvang

Jeg har fået plads i kalenderen til at være impulsiv – det er blevet Asien, i Goa i en måned og i Shanghai i en måned.
    Jeg tager afsted d. 1 maj, lige før regnen rammer Goa (eller når den rammer), men synes at fornemme at det ikke skulle være noget problem at rejse rundt i monsun-regn?
    Jeg skal stikkes af en lægeven – difteri, hep a/b, gul feber, tyfus. Kommentaerer på noget jeg skal/evt. ikke skal have?
    Jeg cykler med visa ansøgninger i morgen. Jeg har fundet nogle skemaer på nettet – dette virker rimeligt overskueligt? Dog er der forskel på single og double entry – da jeg ikke umiddelbart skal ud af nogle af landene, er det vel bare single entry, tourist visa jeg søger?

Mine spørgsmål virker måske lidt retoriske, så det kan måske sammenfattes til; Er der noget der springer i øjnene, og i så fald – hvad mangler min ‘tjekliste’!?

Hilsen Frederik

comeawaywithme

Man kan godt rejse i Goa i monsun tiden. Der er bare ret varmt og nogle steder vil være lukket ned, for lav sæsonen. Og så vil der selvfølgelig være færre turister end i højsæsonen.
    Lidt tips til Goa:
    Tag til ANjunas onsdags marked. Meget stort og fint, med beliggenhed ned til stranden.
    Mandrem og Agonda er fine strande, uden mange turister og er ikke så overbyggede som andre.
    Palolem er rigtig fin, med flere hoteller og turister. Mange steder man kan lave yoga, hvis man er til det.
    Ellers tage også ind til nogle af b yerne der ligger inde i landet og se deres mere lokale markeder. Feks i Mapusa.
    Prøv et silent party (også kaldet headphone party) i Palolem, hvis ikke det er lukket ned for sæsonen.

Single entry er fint, hvis du er helt sikker på du ikke vil på en stik tur ud af landet. Vil du helgardere dig så tag et multiple entry.
    God tur.

Anonym Magnus (medicinstuderende)

Vaccination mod gul feber er ikke nødvendig til en rejse til Asien. Overvej derimod om du skal vaccineres mod japansk hjernehindebetændelse. Tjek om du ikke allerede er vaccineret mod difteri, da det ofte gives sammen med stivkrampe.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account