This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Silvertouch

Jeg skal måske til Kenya i 2 uger og bo privat med en ven, så tænkte om der var nogen der kunne give mig nogle råd og noget vejledning eller gode tips :o)

Og så ville jeg høre hvilke vaccinationer man skal ha for at kunne tage derned og hvad det cirka koster ?

Lærke

Anonym DanielJohansen

Stivkrampe (selvfølgelig), gul feber og hepatitis A. Så kan det være en god idé med malariamedicin hvis du skal ud på ture:)

Stivkrampe koster under 200 kr og skal stikkes en enkelt gang, hvis du da ikke har fået een indenfor de sidste 10 år. Hep A koster omkring 500 kr for to stik. Et enkelt stik holder 1 år mens 2 stik holder 30 år, så gør da det. Gul feber koster omkring 250 kr, det er et enkelt stik og den holder i 10 år.

Prisen på malariamedicin er ret varierende an på hvilken du skal have. Har brugt hhv malarone og vibradox, hvor førstnævnte er over tre gange så dyr..

Selvom jeg ikke er i tvivl fordi jeg selv har været i Kenya skal du da ringe til din læge og bede om en konsultation. Det kan være du kan klare dig med mindre hvis du kun skal være i Mombasa eller Nairobi fx. Rigtig god tur:)

Anonym Silvertouch

oki mange tak og kan vaccinationerne nåes hvis afrejsen er om en månede… eller skal man have nogle af dem flere måneder i forvejen?

Anonym DanielJohansen

Gul feber vaccinationen er først gyldig 10 dage efter injektion. En stivkrampe vaccination virker med det samme.. Jeg er i tvivl om hepatitis, hvis du skal have begge injektioner skal der gå x dage mellem, men kan slet ikke huske hvor længe. Overvej i øvrigt at spørge dine læge hvor meget mere du skal give for at få hepatitis B når du alligevel er igang.. Tænker at fremadrettet kan det måske være en god investering:)

Anonym Silvertouch

ja det har du da ret i :o) tusind tak for hjælpen..er helt ny i det her så ved ingenting…

mht malariapiller er det så noget man skal ha bevis for for at kunne komme ind i landet eller er det bare “for ens egen skyld” hvis du forstår hvad jeg mener hehe og hvor får man de piller og hvordan skal de tages overhoved

Anonym DanielJohansen

Malariamedicin er for din egen skyld, men husk det kun er forebyggende og det er ikke ligefrem sundt at indtage. Du bliver rådet til at bruge malariamedicin i områder med mange myg (jungle, vådområder), men den bedste forebyggelse er at undgå myggestik – dvs. brug en ordenlig myggespray og sov under myggenet. Ikke at det skal forstås som om jeg råder dig til at nøjes med det! Det er en god ide at medbringe en myggespray fra DK da myggene kan have vænnet sig til det du kan købe lokalt..

Jeg kan ikke huske hvordan reglerne er for gul feber i Kenya, men mener det hedder sig at hvis man ikke har været i et område med gul feber indenfor det sidste år, skal du ikke fremvise nogen form for dokumentation..men du skal have den alligevel, så intet problem. Hæng mig ikke op på det.. men kiggede i min vaccinationsbog og mener det er en uge mellem hepatitis injektioner og en uge efter sidste at den gælder..

Anonym DanielJohansen

Det første var lidt noget rod.. Men vil gerne understrege at du bestemt skal få en konsultation hos din læge under alle omstændigheder. Det jeg fortæller er ud fra egne erfaringer, ingen form for medicinsk viden..

Mht. myggesprayen købte jeg en 125 ml spray, købt lokalt, som jeg brugte på 3 dage i Pantanal, Brasilien. Da jeg kom derfra havde jeg 212(!!) myggestik. Vi talte dem:) det er et ekstremt tilfælde men understreger pointen meget godt.. og så er myg jo bare irriterende sådan helt generelt:)

Anonym Silvertouch

hehe wow det var mange så må jeg huske at købe meget spray med …

jamen så vil jeg lige kontakte min læge så jeg kan nå det og se hvad han siger…jeg siger vel bare jeg skal til kenya og så kan han vel finde ud af hvad jeg skal ha…

men måske jeg skriver igen hvis jeg kommer i tanke om noget :o)

Anonym Claus

tjek rejsedoktor.dk ud.

Her findes en masse gode forklaringer og råd omkring tropemedicin og sygdomme.

mvh
    Claus

Anonym Silvertouch

oki tusind tak

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account