This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Serengeti ligger i Tanzania og Masa Mara ligger i Kenya, men begge er i den samme nationalpark, den breder sig ud over begge lande.
    Så vælger I at tage på safari i Kenya (Masa Mara), behøver I ikke også at tage på safari i Tanzania (Serengeti), efter min mening.
    Nok lidt svært at arrangere tur til Serengeti og Ngorongoro fra Vic-Søen. De fleste tager til Arusha, hvor der findes et væld af bureauer til at tage jer ud i den afrikanske natur.
    Transport fra Arusha til Dar Es Salaam kan klares med en bustur ca 7 t. Skal I til Kilimanjaro skal I til Moshi 80 km nord for Arusha. Masser af busforbindelser.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Istedet for Victoria søen, så vil jeg foreslå Kakamega NP, det er virkelig flot og spændende og det findes ikke lignende i Kenya.
    Vil også foretrække Masai Mara frem for Serengeti, idet I vil være der i juli måned, hvor gnuvandringen foregår.

Anonym Prettyboy

Hej..

Så lige tråden og blev nysgerrig.

Hvad har i fundet af billeter?

Pris og rute?

Anonym selinah

heij.
    er lige selv kommet hjem fra tanzania, som er et helt fantastisk land! i skal helt klart tage en tur til Tanzania, se serengeti, ngorogoro krteret og victoria søden, det er nogle helt fantastiske steder. der ud over er der jo også smukke kilimanjaro som liggeri Tanzania. tag også en tur til byen Moshi der er sådan et hyggeligt marked og meget få turister. og Arusha den utrolige storby.

håber i får en fed tur.

hvis i vil vide mere kan jeg fanges på:
    Smukke_selinah@yahoo.dk

Anonym ALO

Min kæreste og jeg har allerede købt og betalt vores flybilletter, hvor vi lander i Nairobi og skal hjem fra Zanzibar, og vi har 1 mdr at rejse i. Det eneste vi har bestemt er, at vi skal tilbringes den sidste uge på Zanzibar:-)

Vi har selv overvejet, bl.a. på baggrund af alle de dejlige rejsetips, en plan:
    Fra Nairobi vil vi se Karen Blixens farm, girafpark og børnehjem for elefanter. Dernæst tænker vi Safai ved Masai Mara og videre ud til Victoria søen, og så til Tanzania, og så er vi lidt blanke mht hvordan vi kommer videre til de ting, som vi også godt kunne tænke os.

Er det muligt at komme fra Victoria Søen på Safai, hvor vi kommer gennem Serengeti, Ngorongoro Crater til Arusha, og fra Arusha til Kilimanjaro?

Kan nogen hjælpe med forslag til transport fra Kilimanjaro til DAR?

KAn dette lade sig gøre, eller er vi total urealistiske i forhold til tidsplan der hedder 1 mdr?

Anonym jumme88

Jeg vil gerne lige blande mig lidt også :0)
    Claus jeg synes det er synd du siger at det er svært at komme på safari fra victoria søen! Har selv boet på øen Ukerewe i victoriasøen, (Som for øvrigt er en hel fantastisk ø som helt klart er et besøg og et par dage værd!) og i Mwanza er der folk der kan arrangere en safari for dig som går gennem Serengeti, som bestemt også er et besøg værd! Den vildeste oplevelse nogensinde! På øen Ukerewe er der også et turistkontor, Tumaini tours som arrangerer ture rundt på Ukerewe og safarier med f.eks. afhentning i Mwanza og derfra gennem Serengeti, Ngorongoro, Lake manyara for at slutte i Arusha hvor i så kan rejse videre til Zanzibar (Har selv taget den tur!)
    Tanzania er et helt fantastisk land!
    Rigtig god tur til jer…
    Kan kontaktes på jumme88@hotmail.com hvis i vil vide mere om Ukerewe og turen gennem serengeti :0)

Anonym Anonym

Det lyder jo rigtig fantastik at det kan lade sig gøre med Safari fra “den forkerte side”. Det lyder også super med øen Mwanza. Jeg sender nok lige en mail en af dagene.

Anonym jumme88

Det skal du være velkommen til :0)

Anonym Anonym

I forhold til flybilletter har vi fundet. Billund-Amsterdam-Nairobi = 11 timer. Zanzibar-Nairobi-Amsterdam-Hamburg = 16.40 min. 14.600 kr i alt for 2 pers.
    Vi har købt gennem KLM

Tusind tak for de dejlige og gode svar. De hjælper meget at andre tilkendegiver hvilke gode oplevelser de har haft og hvilke oplevelser der er værd at se. Nogle gange er det en jungle at vælge til og fra.

I forhold til svaret vedr. Masai Mara frem for Serengeti har vi også hørt, at det er vigtigt at vide hvilken side dyrene befinder sig på i forhold til årstid osv.

Anonym Mick
    Anonym Gesten
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account