This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hovgaard

Hej.

Jeg skal på en overland tour gennem Kenya, Uganda og Rwanda, hvor vi skal sove i telt om natten. En der har erfaring med, hvor koldt det bliver i de lande om natten i august? Synes ikke jeg lige kan finde svar på nettet. Skal ud og købe ny sovepose inden – og er i tvivl om, hvilken en jeg skal købe ift grader.. Hader at fryse, og er en total frossenpind 🙂

Tak 🙂

Anonym BarbaraH

Det kommer an på hvor højt oppe i skal overnatte. Ved at der nogle steder i Kenya, højt oppe selvfølgelig, kan komme nattefrost. Har selv overnattet udendørs i Tanzania og Uganda. Havde nogle gange langt undertøj på. Havde en “normal” sovepose og jeg havde en
    silke-lagenpose. giver ca. en 5 ekstra grader og jeg svedte ikke i Uganda eller i bjergene, men havde det rigeligt varmt da vi overnattede hos nogle masaier.
    Hvis det regner bliver det jo også hurtigt køligere. Og bare i er en 1500 meter over vandoverfladen kan det blive meget koldt!

Så mit råd, en normal sovepose. en lagenpose og så langt undertøj, løbetights eller lign der lige kan give lidt varme. evt et par lidt tykke sokker og/eller en fleece, alt efter hvor højt oppe.

Anonym Anonym

http://www.stjernegaard-rejser.dk/files/Materiale/Vejrskema/ken_-_nairobi.gif

Her er i hvert fald et skema over temperaturer i Kenyas hovedstad.

Anonym preciousesther

i August måned begynder regnsæsonen i Uganda d.v.s der er en blanding af regn og sol . . . ifølge min mor som bor i Uganda

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account