This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min kæreste og jeg skal til Tanzania d 9/7-13, og vi har fået den ide, at vi gerne vil bestige Kilimanjaro.
    Vil kunne godt tænke os, at have styr på turen inden vi tager afsted.
    Men vi er i tivel om man kan forhandle sig til en god pris hjemme fra?
    Vi vil gerne leje så meget udstyr som muligt dernede.

Nogen der har nogen gode råd og nogen kontakter ville det værevdejligt.

MVH Stella

Anonym Claus

Det vil altid blive dyrere at tage kontakt til et dansk selskab fremfor, hvis I selv arrangerede turen. Uanset om, I skulle få rabat ved det danske selskab.

Det er klart, at tager I bare afsted, kan I ikke 100 pct regne med at kunne komme afsted liiige, når I er landet. Men det er tæt på.

Fordelen er også, at I kan snakke/forhandle direkte med det tanzanianske bureau. Jeg oplevede, at der var mange turister, der bare tog til Moshi, uden nogen form for forhåndskontakt.

I kunne jo prøve at stille spørgsmålet på lonelyplanet.com/thornthree for at sprede spørgsmålet ud til et større forum.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Tak for dit svar.
    Vi prøver at stille spørgsmålet på Lonelyplanst.com

Anonym BarbaraH

Hej

I skal bare være forberedt på, at udstyret man nogle gange lejer, er noget folk har efterladt. Så medbring egne støvler og regntøj. Alt efter årstiden så tag nok ski-undertøj med. Var der i november mdr. Det regnede hver dag (sneede en enkelt) , mit lejede regntøj var ikke helt vandtæt (andres var slet ikke) Og heller ikke støvlerne. Hvilket var lidt problematisk da intet tørrer deroppe og vi gik ned gennem et vandfald.
    Så nok sokker, og varmt tøj (just in case) Stave, pandelamper kan lejes. Ligeledes liggeunderlag og sovepose. Det er koldt!!

Jeg bestilte igennem lokale, men et godt stykke tid før, da jeg var i Tanzania i forvejen. Men har nok brugt 7000 (inkl. transport, overnatning og drikkepenge.) Drikkepenge kommer også an på hvor mange i er og hvor gård turen var.

Og: Kast op hvis i har brug for det – det skulle gøre godt. Tænk ikke på at spise sundt, bare spis rigeligt. Ha’ nogle snacks med, muslibarer og lign. Rensetabletter til vand. Hovedpinepiller – Hvis i føler den mindste hovedpine på vej op, tag 2 med det samme, og så er I godt på vej. Men køb dem i et apotek dernede. Man kan få 10 stk for 2 kr.

Håber det var brugbart!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account