Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500218
     Backpackers Online

      Jeg vil gerne til toppen af Kilimanjaro, og vil gerne høre fra nogle der har været der. Hvad koster det foreksempel, kræver det noget bjergbestigningserfaring. Hvor svært er det – Hjælp mig venligst.

      #3500219
       Backpackers Online

        Bestigning af Kilimanjaro

        Det er en fantastisk, men også hård, oplevelse.
        Jeg gjorde det på fem dag for 5-600 $ her af var de 310 til parkafgifter. Resten er til guide, bærer, mad, drikkepenge o.s.v.. En måde at spare nogle penge på er ved selv at skaffe transport til Marangu. Men vigtigst af alt – Tag selv til Moshi og shop rundt, og husk ingen priser er faste i Afrika.
        Selve bjergbestigningen kræver ingen forudgående kundskaber, kun lidt kondi og megen viljestyrke. For at øge ens chancer kan man udvide turen til seks dage og/eller tage medicin mod højdesygen.
        Og husk så når du endelig har kæmpet dig op på toppen ( 5895 meter ) at det er den højde basecamp ligger i ved Mt. Everest.

        #3500503
         Gard

          Hei

          Jeg var nettopp på tur til Tanzania og jeg reiste dit for å “klatre” på Kilimanjaro. Vår gruppe gikk Machame ruten og vi brukte Marangu hotel som tour guide på fjellet. Jeg har lagt ut en lang reiserapport med masse bilder på min hjemmeside http://www.gardkarlsen.com. Her har jeg lagt ut reisedagbok, utstyrsbeskrivelse, kostnader, omtale av hotellet osv. Jeg håper at du kan finne noe som kan være til hjelp der.

          Mvh
          Gard

          #3533778
           mig

            det er en virkelig stor opblevelse som både er hård smuk og fantastisk:-D så skynd dig afsted det bliver vildt

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account