This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tilde1812

Hej!
    Jeg skal 8 uger til Uganda og kunne godt tænke mig at afslutte turen i Tanzania med trekking på kilimanjaro og safari.
    Har nogen erfaringer med gode bureauer, og hvad skal man forvente af pris?? Har kigget på Machame ruten, da jeg synes det ser fedt ud at overnatte i telt. Er det bedst at booke turen dernede? Vi er 3 personer
    Gode råd ønskes

Fighter88

Er selv lige kommet retur fra Tanzania, var på kilimanjaro med kæresten samt safari.
    Hvis du har tiden, er der penge at spare ved at arrangere det hele i Arusha. Der er dog ikke meget andet at lave i Arusha / Moshi, så hvis man risikerer at bruge flere dage i den by, ja så bliver det hurtigt kedeligt.
    Jeg fandt via Lonely Planet’s forum et lokalt firma, det hele var super godt og de svarede hurtigt på mails.
    De stod klar til at modtage os da vi ankom, vi blev kørt til vores hotel (key’s hotel) det de fleste firmaer bruger i Moshi.
    Dagen efter kom han forbi på aftalt tidspunkt, hvor vi talte om Kilimanjaro og lemosho ruten som vi havde valgt på 8 dage. Vi gennemgik udstyr og vi lejede det vi manglede (vandrestave og sovepose)
    Kan ikke sige noget dårligt om firmaet, hverken på vores safari eller kilimanjaro. Vi betalte 11000 for 8 dage kilimanjaro og 5500 for 3 dage safari. Så skal du lige huske at de forventer tips, og det kommer også til at koste lidt.. Prøv at hør om de evt har en gruppe du kan joine, det er lidt sjovere og billigere jo flere man er 🙂

Det lokale firma hedder tro-peaks.

Håber du fik noget ud af svaret, jeg var rigtig glad for den rute vi valgte, da der ikke var ret mange mennesker 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account