This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dan Bang

Hej!

Jeg rejser til Kina den 27. marts hvor jeg fra den 31. marts til den 22. juni skal gå på Beijing Language and Culture University. Men det jeg lige vil høre om i denne omgang vedrører visum. Det skal desuden siges at jeg mange gange har forsøgt at kontakte den kinesiske ambassade. Jeg har af universitetet fået at vide at jeg skal ansøge om et F-visum (et business-visum). Er der nogle der ved om det er når visumet udstedes fra den kinesiske ambassade her i Danmark at det bestemmes hvor lang tid jeg kan være i Kina – eller om det først er når jeg ankommer til Kina? Jeg har nemlig fået lidt modstridende informationer på dette område – nogle siger at det bestemmes hjemmefra, andre siger at det visum som man får her blot er en slags ”entry”-visum og at man skal ansøge om ”residence permit” når man først er i landet (der nok forskel på et almindeligt turistvisum og et business-visum her)… Desuden kredser mine tanker om at få et job som engelsk underviser når forløbet på universitetet er ovre (nogle der har kontakter på dette område eller personer som de kan putte én i kontakt med (og jeg er altså i området på forhånd)). Men ja, jeg skal nok få en masse bøvl med visum når mit F-visum udløber, hvilket det vel gør når universitetsforløbet er overstået. Det er vel et turistvisum jeg skal have fat i bagefter? Og bliver denne proces besværlig? Hvordan er folks visumerfaringer i Kina? Hvis du har et på generelle gode råd og noget generel viden om visumsystemet (og de planer jeg har med min rejse) må du ligeledes gerne kick some knowledge.

Ps. Skriv bare selv om du kan svare på få af mine spørgsmål…

På forhånd tak.

Mange hilsener
    Dan

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account