Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3518931
     donmiller

      Jeg skal på den samme tur, bortset fra Shanghai. Også i juli. Har aldrig været i Kina så jeg kunne også godt tænke mig nogle ideer;-)

      #3519026
       Carina

        Hvis I kan lide natur skulle I tage og bruge en del tid i den provins, Chengdu ligger i. Den hedder Sichuan-provinsen. Det er et af mine yndligsområder i Kina.

        Chengdu har masser af seværdigheder i sig selv – gå ikke glip af at se pandaer i Giant Panda Breeding Research Center. Desuden er der en masse templer i byen.

        Nord for Chengdu (12 timer+ i bus? – man kan også sagtens flyve hertil) ligger Jiuzhaigou National Park, det er en virkelig smuk park med mange flotte søer. Ca. 8 timer fra Chengdu ligger Songpan – en hyggelig by i bjergene. Her kan man komme på hestetrek i omkringliggende bjerge i alt fra 1 dag til så mange dage man vil. Jeg kan anbefale at være væk i en 2-4 dage. Det er en af mine bedste Kina-oplevelser.

        Et par timer i bus fra Chengdu ligger en by der hedder Leshan. Her kan man se verdens største Buddha – og den er f…. stor. Vi kunne ikke engang nå op til Buddhaens tæer da vi stod for foden af den. Byen kan let besøges som en dagsrejse fra Chengdu – busser dertil og tilbage går ofte og vejen er god.

        #3519028
         Carina

          … fortsat (den ville ikke sende mit svar…)

          I Beijing skulle I undersøge http://www.leohostel.com . Det er et rigtig godt og billigt hostel. Og de har en rigtig spændende 2-dages tur til Muren, hvor man sover om natten i et vagttårn og spiser ved lokale i en lille landsby. Super oplevelse. Ellers se muren ved Simatai eller lignende (kan arrangeres på alle hostels). Der er rigtig mange spændende seværdigheder i Beijing, så her kan I let bruge en uge.

          Shanghai er en storby som alle andre. Efter min mening ikke specielt interessant. Et par dage her er rigeligt. Især når I ikke har længere tid, så ville jeg ikke prioritere Shanghai specielt højt.

          Skulle I have ekstra tid, kan I tage til Guangxi-provinsen, men det ligger noget væk fra jeres rute. Her kan jeg anbefale byen Yangshou, hvis omgivelser er helt fantastiske. Her kan man cykle rundt mellem rismarker og kalkstensklipper, det er virkelig det billede, man har af Kina i hovedet, man ser her. Ping An er også en stor oplevelse – en by hvor en minoritetskultur bor. Der er ingen veje i byen, så man skal gå fra den vej, der går tættest på. Det tager kun en halv times tid.

          Transport i Kina er billigt. Togene er rigtig fine – rejser i på 2. klasse sleeper, så har I jeres egen seng, det er rigtig fint. Nu skal I rejse i sommerferien, så tag og køb togbilletter et par dage eller mere´i forvejen. Der kan let blive udsolgt af sleeper-pladserne. Når I nu “kun” har en måned ved jeg ikke om I har planer om at flyve indenrigs, men det kan I i hvert fald nok spare lidt tid på da afstandende er store i Kina, også mellem de byer, I har valgt.

          Hilsen Carina

          #3518911
           Chris-girl

            Jeg og en veninde skal rejse til Kina i en måned til juli. Vi kunne tænke os at få lidt tips, hvad vi skal være opmærksom på eller hvor I vil anbefale os at rejse til og se af seværdighederne (og evt. byer)?

            Vi regner med at vores rute bliver således: Shanghai, Beijing, Xian, Chengdeu og deromkring.

            Ellers andet, I kan tilføje om Kina? 😉

            C og C

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account