Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3525261
     Anonym

      Hej alle
      Min kone og jeg skal med den transirbiriske jernbane fra moskva til beijing. Vi tager fra moskva den 20/8. Vores spørgsmål er så hvad skal vi se på ruten og hvad er et must at se i kina. Vi vil ialt bruge ca. 5-6 uger fra moskva til vi rejser videre ud af kina
      til vietnam. Håber i kan hjælpe os:)
      på forhånd tak

      mvh Susanne og Simon

      #3525266
       M&T

        til at starte med er der jo en kendt rute mellem moskwa – st.peterburg
        og nizhniy, det skulle vist være turen vær.
        Nu i er med tog bør i også stoppe ved irkutsk (ved beilkasøen-hedder den vist.) inden i rejser ind i mongoliet, hvis i gør ??? som man ikke gør ved den transsirbiriske tur, men kun med den transmogolske jernbane. (Den tager jeg selv og konen til Juli.) Men snyd ikke jer selv for en tur i mongoliet, har efter hånden hørt fra mange at det er noget af det mest spændende og flotte man kan se.

        Men god tur måske mødes vi i kina.. 🙂

        #3525267
         Hanne

          Tag ud til Bajkalsøen, på øen Olkhon som er helt fantastisk. Gør endelig stop i Mongoliet, hvis i vil gøre opholdet kort, kan i tage 3 dage i Terejl i jeep, der vil den stå på horseback-riding, og overnatning ved nomaderne i ger-telte. Mongoliet er enestående.
          Beijing er helt sikkert min ynglings by i Asien. Ud over the must-sees som Muren og Den Forbudte By, natte – og silkemarkedet – så tag en cykeltur ud til Fredsparken ved solopgang, og se kineserne lave morgengymnastik, danse og synge – det vil i sent glemme..
          Kan anbefale Shanghai som er fascinerende, men brug ikke for lang tid der. Guilin og Yangshou er absolut et af Kinas smukkeste opråder. En bådtur ned af Li-floden fra Guilin til Yangshou er helt uovertruffen. Brug gerne en hel uge i Yangshou. Tag en cykeltur ud på landet, og oplev Kina som det virkelig er. Naturen er hel og aldeles fantastisk, og lokalfolket utrolig flinke og nysgerrige.
          Kan også varmt anbefale en tur i en luftballon, eller en natte-sejltur ud på floden med en fisker. Der er rig mulighed for at tage fremragende kurser i feks kinesisk madlavning og tegning i Yangshou..
          Når i kommer til Vietnam, Hanoi, så tag et cruise i Ha Long Bay Dt er ren luksus, og ret billigt. I Ho Ian kan i få skræddersyet tøj til latterlige lave priser – syet lige efter jeres hoveder..
          Glæd jer glæd jer glæd jer.. Jeg er SÅ misundelig!

          ps. medbring nogle billeder af jeres familie mm. til den transsibiriske jernbane. Russerne gør det samme, og det er en glimrende måde at komme i kontakt med dem – får engelsk er de sgu ikke så skide gode til:-)

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account