This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MT25

Hej Alle..

Jeg er pt i Australien og skal videre til Hong Kong, hvor jeg saa smutter ind til Kina.

Jeg har vaeret en del paa nettet for at se hvor jeg ville rejse hen i Kina, men det virker ret uoverskueligt.

Jeg skal slutte i Shanghai, da jeg tager faergen derfra til Japan.

Hvad skal man se mellem Hong Kong og Shanghai?
    3 steder som jeg allerede har paa listen er Shanghai, Sozhou og Yellew Mountains, men udover det er jeg paa bar bund. Hvad vil I anbefale?

Har ca. 3 uger i Kina.

P.S Har vaeret i Beijing sidste aar, saa skal ikke der igen.

Paa forhaand tak..

Anonym Majken og Bjørn

Hvad med Xian? Der er Terrakottakrigerne, hvilket var en stor oplevelse for os at se.

Foruden de steder, du selv nævner, var vi også i Nanjing. Der er ikke så mange turister, hvilket både kan være et + og et – (De taler nærmest ikke engelsk der).

Af de to byer ville jeg klart vælge Xian grundet Terrakottakrigerne (et af verdens vidundere).

Håber du får nogle gode uger i Kina. Kan se, at du har været der før, så kulturen bliver nok ikke så stort et chok for dig 😉

Mvh Majken

GCT

Der er mange ting at se mellem Hong Kong og Shanghai. Ikke langt nord for HK ligger Yangshuo, som er en – relativt – lille fiskerlandsby, som godt nok ser en del turister nu, men som byder på smuk natur og rismarker. Lige nord derfor, ca. fem timer i bus, ligger Pingan, hvor man kan bo og vandre mellem de fantastiske rismarker.

Xian, som nævnes ovenfor, er absolut også et besøg værd. Byen har masser af historie, hvis det lokker dig.

Syd for Shanghai ligger både Hangzhou, kendt for sin skønhed, og øen Putuoshan, som er en hellig buddhistisk ø. Begge et besøg værd.

På kysten mellem HK og Shanghai ligger Fujian-provinsen, hjemsted for Hakka-folket, som stadig bor i runde jordhuse, hvilket også er interessant, og ikke langt derfra ligger Xiamen, en meget hyggelig by i kolonialstil, som man godt kan bruge en dag eller to på.

Anonym MT25

Tak for det begge to….

Sorry for det sene svar..

Det blev til Guangzhou-Guilin/Yangshuo-Hangzhou-Huangshan-Suzhou-Shanghai..

Og Majken lige meget hvor mange jeg har været det, så tror jeg kulturen altid vil være et chok :-))

Xian blev desværre valgt fra i denne omgang..

Vh

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account