This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rejsen1011

Til sep. starter jeg på en længere rejse til Asien/jordomrejse sammen med min søster. Vi starter i Beijing d. 15. sep. Billetten er købt!! Derefter vil vi gerne bevæge os sydpå mod Xi’an (i tog). Vi vil ned for at se Terracotta Krigerne, bl.a. Vi vil gerne gøre stop undervejs for at opleve landet. Vi regner med at fortsætte rejsen ind i Vietnam, derefter Cambodia, Thailand m.m.
    Mit spørgsmål er: Er der nogen, som har rejst rundt i Beijing, derefter i det sydlige Kina, som har nogle gode tips? Noget der bare skal opleves/ses??

På forhånd tak.

Anonym Anonym

Kina er fantastisk – efter over 1 år bosat i Kina og Hong Kong er jeg slet ikke færdig med det fantastiske land!

Mit bedste råd til jer er at give jer god tid – rejsen fra beijing til den Vietnamesiske grænse kan gøres super hurtigt med tog. Så mange rejsende tager et par dage i flere forskellige storbyer, hvilket i og for sig er fint nok, men efter at have været i ret mange af de større byer i Kina, så minder ret meget om hinanden. Derfor ville det måske være sjovere for jer at udvælge et område/region som i udforsker lidt grundigere dvs. tager bussen rundt gennem de mindre byer og ‘sights’. Et forslag kunne være at tage fra Xian til Chengdu med tog og så fra Chengdu videre med bus syd-vest på til Kumming over Lijiang og Dali som begge er backpackersteder hvilket gør det nemt at rejse med busserne mens i jo frit kan vælge om i vil hoppe af bussen undervejs i de mindre turistet byer.

Turen fra Chengdu til Kumming kan gøres på 14 dage, hvilket jo giver jer 14 dage til stobyerne hvis i vælger at bruge hele jeres 1 måneds visa. Og fra Kumming er der bus til den vietnamesiske grænse!

I hvertfald vil jeg stærkt anbefale ikke bare at tage toget gennem alle storbyerne.

Udanset hvad i vælger, så god tur!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account