Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544980
     Hovgaard

      Jeg har planer om at tage til Kina denne sommer. Jeg har desværre kun mellem 2-3 uger. Jeg har læst i flere rejsebøger, at når man ikke har længere tid kan det økonomisk kun betale sig at tage en grupperejse. Er der en som kan bekræfte/afbekræfte dette? Jeg er normalt slet ikke til grupperejser, men jeg vil selvfølgelig ikke gøre det selv, hvis jeg kommer til at betale mere for det. Tak 🙂

      #3544986
       Allan3

        Jeg var i Kina i 3 uger i efteråret, og det var ikke med grupperejse.
        Jeg startede i Beijing og var der 1 uge, tog toget til Xian hvor jeg var 6 dage, og sluttede i Shanghai hele rejsen kostede ca 16.000 og det er inkl alt, jeg syntes det var dejligt med friheden til selv at vælge hvad jeg vil se i dag, og ikke være bundet til de ture som bliver arrangeret, desuden tror jeg også at med grupperejser bliver det lidt kunstigt da der nok bliver taget mere hensyn til grupper en der vil til enkelte personer.

        skriv gerne hvis du vil vide mere.

        #3545006
         Anonym

          Hi baby,
          Wants to meet you and be your friend. Get in touch by email: johnsonrice49@yahoo.com

          #3545009
           Hovgaard

            @Allan3: Tak for svar 🙂 Jeg er som skrevet heller ikke til grupperejser, men jeg synes alligevel ikke, at jeg vil betale mere for at gøre det selv.
            Hvad var dit dagsbudget ca? Altså brugte du på mad og overnatning om dagen? Jeg er til dorm rooms. Kan du anbefale et godt sted at overnatte i Beijing og Xi’an? Hvordan er det med togturen fra Bejling til Xián – kan man komme afsted fra dag til dag? Fandt du det besværligt at rejse selv ift de få engelsk talende der?

            #3545018
             lauridsen_lars@hotmail.com

              hej.
              Xian og bejling super gode steder,Har et par rigtig gode steder syd på jeg kan anbefalde jer,Kunming,Dali,Lijiang,tre super flotte steder,luften er meget ren i forhold til xian beijing.
              Der er masser af tog og transport mulighedder i kina, tjek fly i kina billige billetter, köb lonely planet,eller lån den nede på det lokale bibliotek,der finder du de billige hostel og måden at rejse kina på,god rejse.lars

              #3545034
               Allan3

                @Hovgaard: Brugte ca 3-400 pr dag, nogle dage lidt mere da det f.eks er dyrt at komme ind i den forbudte by, men jeg boede også på alm hotel.
                At tage toget er meget nemt, Jeg mener det afgår hver dag, både fra Beijing til Xi’an og Xi’an til Shanghai, det jeg gjorde var at tjekke tiderne på nettet og derefter tage til stationen hvor der altid er en engelsk-talende billet-skrank og købe en billet.
                Jeg vil anbefale dig at tage de tog der hedder Z også et nummer, da de er hurtigere og ikke stopper så mange steder.
                Jeg syntes det var nemt at rejse men nogle gange når jeg tog en taxa havde de lidt svært at forstå hvor jeg skulle hen, så jeg vil anbefale at du evt bruger mobilen til at vise dem det, eller printer noget ud med de ting du skal se hvor det også står på kinesisk.

                I Beijing boede jeg på “Beijing Hutong Culture Inn” hvilket er fint hotel til ok billige penge.
                I Xi’an boede jeg på “Jinjiang Inn Xi’an Downtown” hvilket ligger ca 1,5km fra togstationen, det er også i en ok prisklasse og en rigtigt lækkert hotel.

                Skrive gerne igen hvis du har flere sprøgsmål

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account