@Hovgaard: Brugte ca 3-400 pr dag, nogle dage lidt mere da det f.eks er dyrt at komme ind i den forbudte by, men jeg boede også på alm hotel.
At tage toget er meget nemt, Jeg mener det afgår hver dag, både fra Beijing til Xi’an og Xi’an til Shanghai, det jeg gjorde var at tjekke tiderne på nettet og derefter tage til stationen hvor der altid er en engelsk-talende billet-skrank og købe en billet.
Jeg vil anbefale dig at tage de tog der hedder Z også et nummer, da de er hurtigere og ikke stopper så mange steder.
Jeg syntes det var nemt at rejse men nogle gange når jeg tog en taxa havde de lidt svært at forstå hvor jeg skulle hen, så jeg vil anbefale at du evt bruger mobilen til at vise dem det, eller printer noget ud med de ting du skal se hvor det også står på kinesisk.
I Beijing boede jeg på “Beijing Hutong Culture Inn” hvilket er fint hotel til ok billige penge.
I Xi’an boede jeg på “Jinjiang Inn Xi’an Downtown” hvilket ligger ca 1,5km fra togstationen, det er også i en ok prisklasse og en rigtigt lækkert hotel.
Skrive gerne igen hvis du har flere sprøgsmål