This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Shyn

Jeg befinder mig i Vietnam pt. og skal snart til Kina, har kinesisk visa men kun singe entry, planen er at tage til Hong Kong og se den omkring liggende provins, men da man skal bruge forskellig visum begge steder taenker jeg paa, om jeg kan tage direkte til Hong Kong, ogsaa tage til Kina igen paa et single entry? eller er mit kinesiske visum brugt, med det samme jeg rejser ind i Hong Kong?

Tak paa forhaand Shyn

Anonym Shu Lei Gen

Normalt for os udlaendinge der bor i P.R. China kan vi smutte frem og tilbage som det passer os, vi skal bare udfylde visum for hver gang !
    Men single entry ?? Den toer jeg ikke rigtig svare paa, smut hen paa konsulatet i byen og spoerg.
    For som bekendt er der kommer mange nye regler.
    Ellers glaed dig, HK er en af mine ynglings byer.
    mvh.
    Shu Lei Gen
    GuangZhou

Anonym lone traveller

Hvis du flyver til Hong Kong, saa faar du automatisk et 90 dages Hong Kong visum. Fra Hong Kong kan du saa tage ind i Kina med dit single entry, men kun en gang!

Det vil sige, at hvis du tager fra Hanoi over land ind i Kina og derefter ind i Hong kong, saa er dit visum brugt, at du skal skaffe et nyt. (Og held og lykke med det i det bereaukratiske helvede, hehe).

Anonym Anonym

Takker for svarene, har ogsaa paa fornemmelsen at mit visum til Kina er brugt efter indrejse til Hong Kong, men skulle bare vaere helt sikker. Rejser til Kina imorgen eller overmorgen befinder mig pt. i Sapa, meget dejligt sted men undervurderede vidst vejret, da jeg begav mig ud paa knallert ifoert t-shirt og shorts, mega koldt i de hoejere lag 🙂
    Lige et spoergsmaal mere, har hoert accomendation i Hong Kong er dyrt, og det ikke just er trygt at dele vaerelse, saa vil spoerge hvad er jeres erfaring er, hvor billigt kan jeg faa et vaerelse, der er mit ‘eget’ og er i et ‘trygt’ kvarter.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account