Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3527776
     Anonym

      Nu er turen planlagt og rejsekammeraterne fundet, så er der kun tilbage at finde ud af hvad der skal se, samt nogle få spørgsmål, håber der er nogle der ude, som vil hjælpe mig med nogle få spørgsmål… here we go.. 🙂

      Er det overhoved muligt at opleve kina, indien og nepal på 1-1½ månede..?? Og hvordan er det lige det hænger sammen med visum til de tre lande..?? Vil et buget på 10-15.000 kr. være nok..?? Er det muliget at kører i tog til kina, indien og nepal, eller skal man med fly over til begyndelse stedet..??

      Vil også gerne hører om andre ting, som kunne være godt at vide..

      Hilsen Balling89

      #3527779
       Piller

        Hej Balling89,

        Jeg kan nok ikke svare direkte på dine spørgsmål, men jeg kan fortælle lidt om de erfaringer jeg har gjort mig. For når alt kommer til alt, så er det jo individuelt hvor meget man vil se i de forskellige lande og hvor mange penge man bruger.

        Da jeg var i Nepal brugte jeg 1½ måned i kun dette land og jeg kunne sagtens have brugt lidt længere tid. Det ville være fuldstændig urealistisk for mig at skulle nå tre lande på den tid som I har sat af. Men som før nævnt, så kommer det jo også an på hvad I ønsker at se og opleve i de forskellige lande. Jeg kan for eksempel godt lide at blive i en lille by i en 4-5 dage, bare for at nyde stemningen og få en lille indsigt i hvordan hverdagen er for dem der bor der. Hvis I dog bare rejser gennem landene og ser nogle enkelte hovedattraktioner, så passer tiden måske meget godt.

        Med hensyn til budgettet så tror jeg det passer meget godt. Jeg brugte selv under 10.000 kr da jeg var i Nepal (Og jeg købte også et kamera). Når det så er sagt, så kommer det selvfølgelig an på hvordan I vil bo, rejse og spise. Da jeg var i Nepal boede jeg rimelig pænt – spartansk, men stadig pænt, rent og med toilet og bad. Men altså ingen luksus. Så afhænger det selvfølgelig også af hvad I vil se. Hvis man vil på “safari”, bjergtrekking, riverrafting eller ekstrem sport aktiviteter, skal man selvfølgelig også beregne det med i sit budget.

        Håber mit svar kan være til en smule hjælp til trods for alle men’erne og undtagelserne 🙂

        Mvh Pia

        #3527781
         Majken og Bjørn

          Jeg kan bidrage lidt i forhold til visum, da min kæreste og jeg selv lige har fået visa.

          I har brug for at søge visa til både Indien og Kina, og formularene kan I finde på http://www.visumformular.dk

          Der har her i dette forum været flere, der har påpeget, at man skal have booket samtlige overnatning for at få visum til Kina, og til det vil jeg bare sige, at det ikke gør sig gældende.
          Vi var grundet de oplysninger noget bekymrede for, om vi ville få visum, da vi ikke ønskede at booke overnatninger, og vi medsendte derfor både kopi af vores rejseplan og vores flybilletter (både ind- og udrejse).
          Det var åbentbart nok til at få visa, så den myte kan vi derfor afkræfte. Det tog omkring 10 dage at få visa til hvert land.

          Jeg håber, at I får en fantastisk rejse.

          Mvh Majken

          #3527784
           balling89

            Hey.. super mange gang tak for jeres svar.. det kan så godt være vi lige skal kigge på om vi skal nå alle tre lande.. men vi skal nok lige forbi Nepal, for det lyder til at være et spændene land at opleve.. Hvad jeg har læst mig frem til her inde…

            Hvordan kom i derover…?? med tog eller fly..??
            Hilsen balling89

            #3528127
             Anonym

              Du skal også have visum til Nepal. Det kan enten fås hjemmefra via den nepalesiske ambassade eller ved ankomst i fx lufthavn. Jeg vil dog anbefale at I får det hjemmefra. Det koster ca 300 kr for 30 dage.

              #3528378
               Anonym

                Hej
                Jeg skal til Kina og se den store solformørkelse i juli måned. Jeg har i den forbindelse lært at man ikke længere skal have booket samtlige overnatning for at få visum. Det var kun under OL.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account