This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jj83

Hej alle

Min kæreste og jeg overvejer en tur til det nordlige Kina (med afsæt i Beijing) og Mongoliet næste sommer. Er der nogle der har efaringer med at rejse i disse områder og kan anbefale nogle steder at se?

Hvordan vil I anbefale man rejser rundt i landene/over grænsen – og er det “let nok” eller tidskrævende?

Hvordan er visumreglerne for landene? (syns det står lidt tricky på hjemmesiderne)

Er 1½ måned en realistisk tidsplan? og hvordan er landene prismæssigt?

På forhånd tak, J

Anonym hanne

hejsa

fantastiske lande I har valgt! i øvrigt mine favoritlande i asien. At rejse over grænsen er nemt nok, vi tog den transmongolske jernbane fra mongoliet (ulaan bataar – beijing) til kina. det tog nogle timer erindrer sig, med tjek af evt. folks bagage, men det forløb fint. at rejse i mongoliet er helt specielt, da det meste af landet er steppe og ørken. derfor anbefaler jeg helt klart at opleve landet på hesteryg, eller/og i jeep (evt. begge dele) på det hostel i flytter ind på, kan i købe jer ind i forskellige ture, som prismæssigt er rimeligt ( i kan evt. slå jer sammen med andre rejsende, og det bliver billigere) i vil få jer en privat chauffør. hvis i vil opleve mongoliet på hesteryg vil i få en guide med. jeg vil ikke anbefale jer at tage offentlig transport ud i mongoliets outback, da busserne kan finde på at køre med mange dages mellemrum. at leje en bil, og køre på egen hånd er også galimatias, da terrænnet er svært, og vejnettet uforståeligt. Jeg kan anbefale jer UB guesthouse i ulaan batar, de er virkelige gode til hjælpe en med en fantastisk tur i mongoliet. I mongoliet vil en oplevelse være at komme ud i gobiørkenen og se the sand dunes, ride på kameler, samt sove og bo i nomadernes ger-telte. det er helt enestående, og helt ulig noget jeg nogen sinde har oplevet før.. i ulaan batar er “the monastery” en oplevelse, ellers har hovedstaden ikke det store at byde på. I beijing skal i klart opleve den store mur, samt den forbudte by. sommerpaladset er også et kig værd. nattemarkedet i beijing er også en oplevelse. besøg fredsparken ved solopgang, det er også fantastisk. i beijing vil jeg anbefale jer at bo i en såkaldt futong. en slags gågade, som er vildt stemningsfyldt med gadekøkkener osv.. jeg synes tidsplanen er fin. i skal dog tænke på at afstandene i kina er enorme. jeg vil bestille visum hjemme fra. ring til ambassaderne og få hjælp til spørgsmål.. nu er 5 år siden jeg har været der sidst, men priserne er lave både i mongoliet og kina. det er selvfølgelig ikke sydøstasien eller indien..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account