This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DeXter

hej
    Jeg er ved og planlæge en tur jeg vil på om et års tid..

Vil tag den transsibiriske jernbane fra moskva til bejing via mongoliet, med en del stop undervejs..

Når jeg kommer til Bejing vil jeg rejse rundt i kina. Men har lidt spørgsmål?

Vil starte i Bejing og blive der i 5-6 dage. Der efter vil jeg så billigt som muligt til Shanghai ( så det bliver nok med tog).
    Være i shanghai i 4-5 dage. Vil så tag til Hong Kong ( bliver nok os med tog) og være der i en uges tid..
    Vil så tag fra Hong kong til Guangzhou. Er der noget jeg bare skal se her eller i området omkring? ellers er min plan nemlig kun og tag 1-2 dage også videre til xian.

Efter nogle dage i Xian vil jeg tag til Chengdu og bruge 2-3 dage der. Der fra vil jeg tag til Songpan, og tag på trekking i en 4-6 dage.
    Nogle der har trekket i det område før?

Efter det vil jeg tag tilbage til Chengdu og slappe af i et par dage. Hvor efter jeg vil tag til Lhasa, Tibet.
    Ved ikke helt hvordan jeg vil komme til Lhasa endnu. Men kunne godt tænke mig og tag på en 4×4 bil tur på omkring 6-8 dage. Nogle der har prøvet noget ala det før?

Efter min tid i Tibet vil jeg rejse til Nepal. Tænker lidt på at tag en tur fra Lhasa til everest base camp og der fra til Kathmandu
    (nogle der kan anbefale nogle gode tur arrangørene? )
    Rejse lidt rundt i Nepal. også se om jeg har råd til at rejse mere rundt eller skal tag hjem..

Har snakket med nogle forskellige omkring den transsibiriske jernbane og der er jeg kommet frem til at jeg nok skal bruge omkring 30-40 tusind..
    Hvor meget tror i denne tur i kina, tibet og nepal vil komme til at stå mig i ?? Vil egentlig kun på treking i Songpan, tibet og nepal.
    I nepal kunne jeg os godt tænke mig et trek på en 4-5 dage.. Er trekking i Nepal og Tibet lidt det samme, så jeg evt. skal springe trekket i nepal over?

Skal bare bo og spise billigt? og se så meget som muligt..

Hvordan er det helt præcist det er med det visum halløj til Kina, sådan som jeg har forstået det.
    Jeg kan f.eks få et 6 måneders “Multiple entry visum” for 500 kr. Betyder det så, at hvis jeg rejser til Hong Kong
    (hvor det jo ikke kræver visum så længe man er danskstatsborger), og tilbage til kina. Så skal jeg ikke fornye mit visum eller betale noget udover de 500 kr. jeg allerede har betalt??

Kan man få et tillæg til sit kinesiske visum, som så gælder når jeg rejser ind i Tibet. Eller skal jeg have et specielt visum oven i hatten? eller hvordan forgår det?

mvh.
    Nicolai

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej mester.
    Har selv rejset med den transssibirisk jernebane. du kan gå ind og tjek priser på seat 61.com.
    Du skal ikke betale så mange penge for din rejse.
    visum til rusland kan du snakke med alt rejser om, visum til mongoliet sender du til konsulate i kBH og det tag en uges tid eller ti dage så har du et visum til mongoliet, det samme gör du med visum til kina.
    hvis jeg var dig ville jeg flyve til rusland og köbe dine billetter som du kommer frem, jeg flöj til sank peterburg tog toget til moskava,derfra til irkust,vider derfra til mongoliet, vider derfra til kina, med nogen gode stop undervejes.lige som når du köber en tog billet i danmark, kan gödt vaere du kommer til at vende lidt, men du spare vildt mange penge på den möde og toget köre som i Danmark, köb dine billetter som du kommer frem i rusland og mongoliet, eller hvis har åplaner om at blive i mongoliet i et par uger, köber du din billet, til kina når du ankommer,så har du jo to uger i et dejligt land, husk og ikke glem kunming i kina og dali, dejlig steder, husk og rejs som en back packer, ikke noget med at köbe for meget hjemme fra det koster kassen, din rejse vil blive billige, ville tro en flybillet til rusland koster 1400 kr, og så er du i gang, tro min togrejse koste mig 3000 til 4000 tusind ved at gör det selv, god rejse. hilsen lars

Anonym Jane

hej
    tog er meget billigt i Kina, og både nattog og hurtigtog er meget bahagelige og effektive. Du bør måske tjekke rejseruten en ekstra gang, da det er meget store afstande, måske Xian fra Beijing og derfra til Chengdu eller shanghai
    Tibet er svært i øjeblikket, den eneste måde at tage dertil er på en 5 dages pakketur fra enten Chengdu eller Xian, det kræver nogle dages ventetid i en af byerne for at opnå tilladelse, og du skal regne med omkring 3500 kr for en tur til tibet.
    visum til Kina er ikke noget problem, Søg om 3 måneders turist visum hjemmefra (man kan kun få 1 måned fra udlandet). med hensyn til Hong Kong er du nok nødt til at spørge på ambasseden i DK, da reglerne ofte ændres

Anonym Jesper

Er Tibet ikke åbnet op igen? Mongoliet skal ses, fantastisk intet mindre!

Valutakurser Kina

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account