This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DeXter

hej
    Jeg er ved og planlæge en tur jeg vil på om et års tid..

Vil tag den transsibiriske jernbane fra moskva til bejing via mongoliet, med en del stop undervejs..

Når jeg kommer til Bejing vil jeg rejse rundt i kina. Men har lidt spørgsmål?

Vil starte i Bejing og blive der i 5-6 dage. Der efter vil jeg så billigt som muligt til Shanghai ( så det bliver nok med tog).
    Være i shanghai i 4-5 dage. Vil så tag til Hong Kong ( bliver nok os med tog) og være der i en uges tid..
    Vil så tag fra Hong kong til Guangzhou. Er der noget jeg bare skal se her eller i området omkring? ellers er min plan nemlig kun og tag 1-2 dage også videre til xian.

Efter nogle dage i Xian vil jeg tag til Chengdu og bruge 2-3 dage der. Der fra vil jeg tag til Songpan, og tag på trekking i en 4-6 dage.
    Nogle der har trekket i det område før?

Efter det vil jeg tag tilbage til Chengdu og slappe af i et par dage. Hvor efter jeg vil tag til Lhasa, Tibet.
    Ved ikke helt hvordan jeg vil komme til Lhasa endnu. Men kunne godt tænke mig og tag på en 4×4 bil tur på omkring 6-8 dage. Nogle der har prøvet noget ala det før?

Efter min tid i Tibet vil jeg rejse til Nepal. Tænker lidt på at tag en tur fra Lhasa til everest base camp og der fra til Kathmandu
    (nogle der kan anbefale nogle gode tur arrangørene? )
    Rejse lidt rundt i Nepal. også se om jeg har råd til at rejse mere rundt eller skal tag hjem..

Har snakket med nogle forskellige omkring den transsibiriske jernbane og der er jeg kommet frem til at jeg nok skal bruge omkring 30-40 tusind..
    Hvor meget tror i denne tur i kina, tibet og nepal vil komme til at stå mig i ?? Vil egentlig kun på treking i Songpan, tibet og nepal.
    I nepal kunne jeg os godt tænke mig et trek på en 4-5 dage.. Er trekking i Nepal og Tibet lidt det samme, så jeg evt. skal springe trekket i nepal over?

Skal bare bo og spise billigt? og se så meget som muligt..