This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej alle!
    jeg rejser til Beijing, og ned igennem Kina til Vietnam, og derfra igennem Vietnam og til Thailand. Har nogle af jer prøvet denne rute? Det kommer til at foregå på landjorden, og jeg er derfor dødspændt på at høre, om nogle af jer har erfaringer med det? Er det urealistisk at gøre det på lidt over 3 måneder? Og hvad har i brugt på sådan en tur eksl. vacc. og fly?

Michael G

Det lyder som en fed tur.
    Nu deler Thailand og Vietnam ikke grænser, så du bliver nødt til at tage den gennem Cambodia, det bliver du nok ikke kede af. Det må dui endelig ikke snyde dig selv for, ved at flyve fra Ho Chi Minah City til Bangkok – brug lige den uge eller to på at tage den gennem Cambodia.

Jeg kan ikke se at det skulle være noget problem over 3 mdr, men heller ikke kortere, man kan selvfølgelig altid bruge længere tid, men det er ærgerligt at være stresset – man kommer jo nok ikke igen lige med det første

Jeg går ud fra at du regner med ca en måned til hvert land – du bør altså sætte 1-2 uger af til i det mindste at tage gennem Cambodia. Et par dage i Phnom Penn hvor du ser lidt af byen og killingfields og så et par dage i Siem Reap hvor du ser Angkor (få en ordentlig guide) og landminemuseet som ejes af en tidligere cambodiansk soldat og mineryder (regeringen forbød museet så derfor fremviser han sin personlige samling)

Bare husk at du skal have visum til samtlige lande og sørg for at holde planen, så du ikke lige pludselig skal forlænge dit visum – det har jeg mødt folk der skulle ved kina-vietnam grænsen, og det er ikke noget de har bemyndiglese til, det er et scam. Det er ulempen ved at krydse over land – fordelen er at man virkelig føler at man HAR krydset en grænse og ikke bare er bloppet ned på en anden ø
    Thailand mener jeg at man får 2 mdr visum ved ankomsten, hvis altså man er dansker

Prisen… det er jo en kunst at gøre det billigt, men hvis der er een ting du ikke har lyst til at løbe tør for, så er det penge. Derfor tag rigeligt med. Der er mange uforudsete udgifter, som bus, tog, hostelpriser og lign som du ikke kan planlægge dig ud af og egentlig ikke kan vælge at spare på. jeg ville sørge for at have så jeg havde, 7-8.000 kr pr måned. I budgettet skal man altid runde op, så går man ikke lige pludselig og bliver ked af det fordi at man har brugt for mange penge. Mange har en regel med 10.000 kr pr md. Det synes jeg er ret flot i de lande.
    Jeg er en spade til det med budgetter, så jeg river altid en ordentlig formue med, selvfølgelig ikke i kontanter :O) og så lever jeg bare så billigt som muligt, under smertegrænsen – jeg sætter selvfølgelig et beløb som jeg forsøger at holde mig inden for, med en rigelig stor margin, og så bekymrer jeg mig ikke så meget hvis jeg ikke holder den. Som regel har jeg overskud når jeg kommer hjem, det er federe end at skulle overtrække dankortet og hjem for at arbejde gæld af.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account