This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anna90

Hej alle sammen
    Jeg drømmer om en tur der går fra Hong Kong til Beijing og videre til Kathmandu via Tibet, havde tænkt på at bruge 2-2,5 måneder på turen, hvordan er det tidsmæssigt?
    Har folk erfaringer med at rejse via Tibet og everest base camp? Og hvad har I betalt for turen? (vil helst med tog hele vejen)
    Jeg kunne godt tænke mig at trekke i Nepal, tænker omkring 7-9 dage, ikke noget specifik bare det er smukt 🙂 Nogen forslag? Og hvad skal jeg regne med at sådan et trek vil koste? Vil også gerne i Citwan NP og paraglide, hvad koster det ca?
    Har prøvet at bungy jumpe, så det behøver jeg ikke igen, men river rafting kunne være fedt 🙂

På hvilken tid af året ville det være smartest at fortage sådan en tur? Har ikke noget i mod at rejse uden for højsæsonen, men vil også godt have lidt varme 😉

Budgetmæssigt, hvad vil I så regne med? Jeg ved at det er svært at sige, men jeg vil gerne bo på dorms, homestay eller sågar couchsurfe og elsker at spise mad fra gadekøkkener 🙂

Anonym Hovgaard

Har du tjekket i forhold til visum reglerne i Tibet? Det har været sådan tidligere (da jeg var der i 2011), at man skulle være en del af en gruppe.. Og derfor var det ikke muligt selv at rejse gennem.
    Jeg var på en overland tour fra Kathmandu til Lhasa.. Jeg husker det var dyrt i forhold almindeligt asien budget, men jeg kan ikke huske prisen :-/
    Du kan godt klare turen på den tid.. Men husk, at afstandene i Kina er kæmpe (var der i juli)!
    Annapurna Base Camp er et populært trek, men man må dele trekket med en del andre turister.. Det afhænger meget af om du vil op i højderne eller bare nyde naturen og de lokale. Jeg har brugt LN Treks and Expedition (Pokhara) til alle mine trek (Poon Hill, Kultur trek, Round Annapurna og Annapurna Base Camp).. Og det er det bedste firma jeg har prøvet på alle mine rejser!
    Jeg var både i Chitwan og prøvede at paraglide, men kan heller ikke huske priserne.. I forhold til rafting kan jeg anbefale Paddle Nepal! Min første rejse i Nepal (4 uger) brugte jeg 9000 kr og prøvede ALT, spiste ude og levede godt. Min sidste tur var jeg der i 3 mdr og brugte ca 6000 kr om mdr.
    Der er mange af de fede oplevelser som er lukket i regnsæsonen (juni, juli, august) som f.eks. trekking og rafting. Man kan dog stadig godt trekke, men det er sgu ikke så sjovt at gå i regn i 9 dage!
    Dorm er ikke så udbredt i Nepal, men værelser kan fåes til omkring 300-400 npr, sandwich koster ca 50, osv.
    Kina er transporten en stor post synes jeg personligt.. Vi brugte ca 3000 kr på turen fra Beijing til Hong Kong.

Anonym Anna

Sidst jeg tjekkede, så skulle man stadig være med i en gruppe, så det bliver jeg nok nødt til :-/
    Nåh, havde ikke lige tænkt på at det var regntid i Nepal på det tidspunkt…
    Jeg har egentlig ikke behov for at se de mest turistet ture. Jeg vil bare gerne se noget smukt og varierende natur 🙂 Nogen trekking ture, som du har været ekstra glad for? Jeg har tidligere trekket i Sydamerika og andre steder i asien, så er rimelig erfaren trekker, så er ikke bange for en udfordring.
    FEDT! Tak for de gode råd, er glad for at vide at nepal også kan være “dyrt” og billigt 🙂
    Hvor var I henne i Kina?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account