This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg tager til Kina for anden gang til juli og august og har hørt, at det generelt godt kan være svært at få billetter til tog og busser fordi det også er kinesernes sommerferie – er der nogen, der har rejst i Kina i denne periode og ved, om transport kan blive et problem? F.eks. hvor lang tid før skal man bestille billetter for at være sikker på at få plads etc.

Har også spørgsmål til transporten i provinserne Gansu og Sichuan: Hvordan kommer man lettest fra Xiahe til Songpan (mod Chengdu)? Kan man komme direkte eller skal man stoppe undervejs i Zoige og Hezuo, eller er der andre, bedre steder at stoppe?

Er der nogle, der har været på Putuoshan øen ved Shanghai og kan anbefale dette? Eller er der andre steder, der er bedre at bruge tid på?

Mit sidste spørgsmål er angående sejlture på Yangtze floden. De er ved at bygge den store dæmning, der vil oversvømme området ved Three Gorges – er der nogen der ved, om dette projekt er færdigt eller om det stadig er muligt at sejle langs dette stykke af Yangtze?

Mvh. Carina

Anonym Leo Rodeo og Flamingo Flemse

Kan man bade i Yangtze floden og kommer Shin Chan fra Kina.
    Kærlig Hilsen
    Per Nivå
    Lillelise@hotmail.com

Anonym Leo Rodeo og Flamingo Flemse

Kan man bade i Yangtze floden og kommer Shin Chan fra Kina.
    Kærlig Hilsen
    Per Nivå
    Lillelise@hotmail.com

Anonym Anonym

Det kan være vanskeligt at skaffe togbilletter i den periode du snakker om. Det er dog ikke umuligt..
    Bestilt nogle dage, 3-5 eksempelvis. Det kan enten gøres via hotellet (ikke alle, men mange yder den service), ellers kan du selv tage hen på togstationen, du sparer mellem 15-100 yuan på at gøre det selv, i stedet bruger du måske 3 timer på det. og man SKAL have god tålmodighed, kinesere springer over i køen og når du endelig når frem kan det være den forkerte kø osv. Jeg vil forsøge via hotellet:) Men sørg for at være i god tid, så er det intet problem.

Jeg har ikke personlig erfaring med Putuoshan, men har hørt det er hvid sandstrand osv. så er det op til dig selv om du vil bruge nogle dage på at tage derud. Kender en der var strandet i en havn udenfor Ningbo i tre dage fordi færgen ik lige sejlede. Har ikke rigtig hørt om andre steder. Måske er der nogle steder syd på. måske i Guangxi provinsen.

Man kan stadig sejle det stykke af Yangtze. Dæmningen er, så vidt jeg ved, først færdig, 2008 eller 2009.. så der sku være tid nok.

håber du kan bruge svaret

mvh Nicolai

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account