This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mcflury

Skal til Malaysia i juli, hvor vi skal fra KL til Taman Negara også videre til Perhentian.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man bedst oplever Taman Negara samt hvordan man kommer videre derfra til Perhentian.

Er det bedst at købe en pakkerejse i KL til Taman Negara eller kan man sagtens klare det på egen hånd?

Hvad er den bedste transportmåde fra Taman Negara til Perhentian?

På forhånd tak for hjælpen

Anonym Anonym

Vi har lige her i marts taget den samme tur.
    Vi købt en 3 dags tur til Taman Negara med ture i regnskov m.m – men det er IKKE nødvendigt, I kan sagtens bare købe en billet der op – vi var først med mini bus og sejlede derefter 3 timer ad floden. Ved ikke hvor meget pres der er på overnatning til den tid I skal afsted. Ture kan købes på stedet. nogle ting kan man også selv gøre. Vi havde så købt billet til mini bus til kuala besut og også billet til båd til perhentian. Mener vi gav 900 RM + 120 RM (båd retur). NB husk at sættes jer midt/bag i båden til perhentian – de sejler meget stærkt så båden slår i vandet – det er ikke godt for ryggen.
    Ellers god tur.
    Karin

Anonym Anonym

Super.

Tak for svaret Karin.

Kan du anbefale noget på Perthentian? Der er såvidt jeg ved to øer man kan vælge imellem.

Anonym Anonym

Super.

Tak for svaret Karin.

Kan du anbefale noget på Perthentian? Der er såvidt jeg ved to øer man kan vælge imellem.

Anonym Anonym

Det kommer jo an på hvor meget luxus man er til. Vi valgte at bo på den kecil (lille) island, Long Beach. Først på moonlight, men flyttede hen i den anden ende – marginalt billigere men en bedre bungalow. Og ikke så meget larm. Her boede vi også tæt på den sti der går til den anden side af øen (10 min på gåben). Man kan komme rundt både på den lille ø men også til den store med taxi både (faste priser). Vi vælger næsten altid at bo billigt, vi skal jo kun sove der. Det var lavsæson så vi gav 35 RM og der var en seng et badeværelse og en veranda, med udsigt. Priserne er anderledes når det er højsæson. Prisen for turen til Taman Negara var i øvrigt for 2 per.
    Karin

Anonym Anonym

Helt klart… Kør med minivan, det er det billigste og så møder man ofte andre backpackere eller lokale der er meget snaksagelige…

Bestil intet hjemmefra hvis du rejser i Asien, det er altid billigere at købe transport og hotel herude… og det er mindst lige så nemt som at bestille på nettet 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account