This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej.
    Min kæreste og jeg afslutter til næste år en 4 måneders drømmerejse (NZ-Australien-Thailand) med 1½ måned i Thailand. Det eneste fastlagte er at vi ankommer i Bangkok midt i marts og rejser derfra igen sidst i april.

Vi var forberedte på, at det er i den “varme årstid”, men har nu hørt, at det skulle være tæt på uudholdeligt varmt, at man ikke kan andet end ligge i havet og blive afkølet. Det var ikke just vores plan!!! Vi vil gerne ud og opleve en helt masse af landet, på trekking osv.
    Så vi vil rigtig gerne høre andres erfaringer!

Hvad er din er erfaring med at rejse i marts/april i thailand?

Er der nogle steder/turer (-i thailand eller andre nærtliggende lande) der klimatisk set er bedre end andre?

Med venlig hilsen
    Mette.

Anonym Kenneth Karl Nielsen

I kan tage det ganske roligt – det er varmt i Thailand hele året rundt. Ikke specielt i marts og april 🙂 // det er dog ikke varmere end det er til at holde ud.

Hvert år på denne tid fejres det Thailandske Nytår – netop derfor har i valgt en god periode. Nytårsfesten “Songkran” indebærer blandt andet at hele landet går amok i en stor vandkamp.

Hvis jeg var jer ville jeg tage 10-14 dage til Laos, et helt vidunderligt land.

Her på portalen finder i en del artikler fra begge lande, hvor jeg var i 2001 på denne årstid. I finder også klimatabeller m.m.

Håber i får en god rejse..

Kenneth Nielsen – Backpacker Planet

Anonym Peter Eskelund

Boede tilbage i år 2000 ca. 4 måneder i Chiang Mai, hvilket er et sted jeg varmt kan anbefale.

Har været en del andre steder i Thailand, så udover at Chiang Mai er billigere, byder på mere kultur og er et mekka for trekking og naturoplevelser, er klimaet/temperaturen generelt mere udholdelig end Bangkok og sydpå.

Så vidt jeg kan forstå har I ikke tænkt jer at ligge og dase ved stranden hele tiden, derfor kunne Chiang Mai netop være en god destination. Herfra er det ligeledes muligt at arrangere evt. længere varende trekkingture til eksempelvis Myanmar og Laos.

Go fornøjelse !!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account