This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MissAdventure

På vej hjem fra Indonesien lander vi i Colombo (Sri Lanka) kl. 2 om natten… vi skal flyve videre næste aften kl. 22…. vi har altså små 20 timer på Sri Lanka….
    Er der nogle, der har været der og kan fortælle, hvad vi kan nå…???
    Hvor skal vi tage hen og overnatte nogle timer???? (Lige meget om det er hostel eller hotel… bare billigt, dobbeltværelse og eget bad/toilet)..
    Og hvad skal vi se næste dag (vi har nok 10 timers tid, inden vi skal ud til lufthavnen) 🙂

MVH MissAdventure

Anonym Heidi

I lander i Negombo, som ligger omkring 10-20 km fra colombo.
    Vi skal til Sri Lanka i August og har bestilt en overnatning her: http://www.silversands.go2lk.com/facilities.htm

det er ret billigt, omkring 140 kr for et værelse med a/c.

Ærgeligt i ikke har flere dage i Sri Lanka, der er en masse man kan opleve.. hvad i kan nå på 20 timer tør jeg ikke sige, har som sagt ikke været der endnu…

Anonym Mia86

Hotel Silversands er et ganske udmærket hotel, så der kan I sagtens tage en overnatning. Havde selv to overnatninger der tilbage i februar.

Hvad I skal se afhænger jo lidt af, hvad I er interesseret i?

Hvis I er til storby, er det jo oplagt at tage til Colombo. Her kan I fx besøge Gangaramaya Temple eller Galle Face Green, hvor de lokale bader og flyver med drager om eftermiddagen/aftenen.

Jeg kan også anbefale en tur til Millenium Elephant Foundation, hvis I er interesseret i elefanter. Se evt. http://www.milleniumelephantfoundation.com. Her har I mulighed for at ride på dem (uden stole – I sidder altså direkte på elefanten), bade dem i floden (her skrubber I elefantens hud med kokosnøddeskaller) og/eller få et “brusebad”, hvor I sidder ovenpå elefanten, mens den sprøjter vand på jer. Jeg arbejdede der som frivillig i februar, og stedet er helt fantastisk 🙂
    Det vil formentlig tage jer 1-2 timer, så jeg vil anbefale, at I anskaffer jer en privat chauffør, hvis I gerne vil derop. Når I har så kort tid, er det farligt at satse på offentlig transport i Sri Lanka 🙂

Det er også muligt at tage til Pinnewala Elephant Orphanage, som ligger tæt på Millenium Elephant Foundation, men hvor de har mange flere elefanter. Det har også sin charme, fordi der er så mange, men man får ikke samme “tætte” oplevelse med elefanterne. Så det kommer lidt an på, hvad man er til.

Jeg er helt enig i, at det er en skam, I ikke har flere dage i Sri Lanka, for det er et fantastisk land at rejse rundt i, og der er utrolig meget at se.

Håber I får noget godt ud af jeres 10 timer alligevel – det er jo bedre end ingenting 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account