This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym k-svendsen

I rejseguiden omkring hvad der bør medbringes på en længere backpackertur er der på listen en Kniv… Jeg tager selv på en 6 mdr. lang jordomrejse og ville lige høre om det er iorden at have en kniv med i andre lande..? er det kun Danmark, Norge og USA der har lovforbud mod kniv…?

Anonym Jesper Jensen

En almindelig kniv er ikke noget problem – den må dog ikke være i din håndbagage når du flyver. Hold den i din rygsæk, så er der ingen problemer.

Den er god til at spise frugt.

Anonym rejsefætter

min kammerat havde en lille spejderkniv i rygsækken da vi rejste fra indonesien og til singapore. Der betragtes det som våben, og de klipper den simpelt hen midt over efter man har stået skoleret og forklaret hvad den skulle bruges til. Selv antikke pile eller flitsbuer eller pusterør er våben efter deres meget skrappe lovgivning. Ellers har jeg ikke hørt om steder hvor der er problemer af den art.

Michael G

Jeg har altid en foldekniv med, den er måske lige lovlig lille til at skære en vanmelon over med, så derfor har jeg ofte også en eller anden form for lille køkken kniv, men den kan man ofte låne – så den ikke ligner et våben.
    Det kan også være en ide at tage en dykkerkniv med til hvis du skal dykke eller snorkle, for jeg har aldrig fået en udleveret på de dyk jeg har været på, og det er jo en vigtig del af sikkerhedsudrustningen, til hvis man sidder fast i efterladt fiskenet, fiskeliner, etc.

Hvis du tager den store Rambo kniv med savtakker, blodriller og alt det, så kan nogen måske misforstå dig – på den anden side hvad skal man med sådan en, ud over at kompensere for størelse på….

Jeg har aldrig haft brug for at kunne kløve hovedet på en Yak okse, jeg har dog tit haft brug for en til at skære brød og frugt ud, derfor tager jeg ikke et samurai sværd med. Springknive, butterfly knive og alt det sender et dårligt signal og kan misforstås. Du har brug for en kniv som et værktøj og ikke som et våben
    Hvis du f.eks. bor på hostels i Australien eller New Zealand, så er der fælles køkkener hvor du kan låne en kniv.

Tænk over hvad du skal bruge den til og tag den ikke med fordi at der står i bogen at man kan få brug for den – jeg tror det er en foldekniv, men dåseåbner, proptrækker etc der menes. Jeg har aldrig haft brug for mere og sådan en får man ikke problemer med

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account