This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Vi købte i Singapore uden problemer for en del år siden. Find en “stor og fin” butik og sæt dig ind i modellerne og priserne + hvad der følger med.
    Jeg ville foretrække Hong Kong frem for Manilla.

Mvh. Raslyng

Anonym Max

Hey

Jeg skal en tur til Fillipinerne, og vil selvfølgelig gerne have et digital kamara med derned, men jeg tænker lidt på at købe et i Hong Kong eller Manila, da det øjensynlig er en del billigere dernede!

Er der nogle der har erfaringer med dette, og kan råde eller fra råde mig at gøre det.

På forhånd tak for hjælpen.

Max

Anonym Pia Jensen

Hej Max.

Jeg købte sidste år i marts både digitalt videokamera, samt 2 x digitalkamera.
    Priserne var meget attraktive og alt virker efter hensigten.
    Man kan få udstedt internationale garanti beviser ved forsikrings agenter for de respektive kamera mærker i Hong Kong. Obs. disse kontorer har lukket om søndagen.

Jeg havde af vores forretnings forbindelser i Hong Kong fået at vide hvilket område jeg skulle opsøge og jeg valgte en stor butik, hvor der var flest lokale handlende.
    Først spurgte jeg lidt blandt de andre kunder i butikken om der var noget at hente på priserne.
    Butikken kørte med listepriser for alle kunder, så jeg kunne handle uden at skulle betale mere end de lokale, som man ellers ofte er ude for.
    Generelt kan man dog godt hente lidt på prisen, i forhold til den først oplyste.

Den besparelse jeg umiddelbart kunne se var ca. 800 kr. på et helt OK, digital kamera og på digital video kamera var der ca. 1100 kr. (dog fik jeg her en udgave der var 2 modeller nyere end et tilsvarende købt i December året får i DK) endvidere var taske, 3-ben og andet tilbehør incl. oprisen i HK.

Jeg har et visit kort fra den butik jeg handlede i, det ligger hjemme, men jeg kan oplyse den imorgen. Hvis du er interesseret.

mvh. Pia J.

Anonym dbj

Hej Max

Jeg var i singapore i 2003, på gennemrejse til indonesien og havde store forventninger til at kunne købe et billigt fedt kamera. Men priserne syntes ikke at være meget forskellige fra DK. Men der er et plus ved at købe det dernede og det er at de har de sidste nye modeller en del før DK. Men mit råd ville være at kigge efter tilbud herhjemme inden afrejsen, også for sikkerhed omkring garanti og lign.

Held og lykke med det

Anonym Max

Hey Pia

Jeg vil meget gerne have det der visitkort, hvis det er muligt!!!

Tak for hjælpen allesammen.

Max

Anonym Pia Jensen

Hej Max.

Så er jeg klar med adresse på den butik i Hong Kong hvor jeg købte mine kameraer.

Wing Shing Photo Suppliers Co., ltd.
    55 – 57 Sai Yueng Choi Street,
    Kowloon.
    (Sai Yueng Choi er en parallel gade til Nathan Road og selve butikken ligger mellem side gaderne Argyle Street og Nelson Street).
    Men der er rigtig mange forhandlere i området, så finder du ikke det du søger, så gå til en anden.
    Husk at spørge efter de internationale forsikrings agenter, hvis du vil have udstedt garanti.

Held og lykke.

mvh. Pia J.

Anonym Pia Jensen

Hej Max.

Så er jeg klar med adresse på den butik i Hong Kong hvor jeg købte mine kameraer.

Wing Shing Photo Suppliers Co., ltd.
    55 – 57 Sai Yueng Choi Street,
    Kowloon.
    (Sai Yueng Choi er en parallel gade til Nathan Road og selve butikken ligger mellem side gaderne Argyle Street og Nelson Street).
    Men der er rigtig mange forhandlere i området, så finder du ikke det du søger, så gå til en anden.
    Husk at spørge efter de internationale forsikrings agenter, hvis du vil have udstedt garanti.

Held og lykke.

mvh. Pia J.

Anonym rejsefætter

Jeg kan kun anbefale at man køber kamera i Singapore. Jeg købte et Canon digitalt videokamera til 9000 kr inden jeg rejste afsted og så så nøjagtig den samme model i Singapore ( Sim Lim Square ) til 3000 kr. Jeg synes nok man kan spare penge ved at undlade at købe elektronik i Danmark. Det er nærmest røveri-priser. Jeg kiggede også på andre ting. Købte Mp3 afspillere til 60% af dansk pris og så på Fladskærme til også lidt over halv pris af de hjemlige ågerpriser. Desuden har de alle de nye modeller og mange som aldrig kommer til salg i danske butikker. Pas dog på med formater og landekoder ved køb af f.eks. video og telefoner… Men ellers god jagt.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account