Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540168
     Thomaskc

      Hejsa,

      Jeg er ved at planlægge en 2-3 måneders tur til asien fra ca. den 1 februar, og er derfor i gang med at lede efter flybilletter.

      Jeg bruger siden momondo.dk, da de altid har billige tilbud.

      Jeg har ikke nogen erfaring i at rejse dernede, men regner med at tage en tur som går fra Thailand, til Laos, til Vietnam, og ned til Cambodia.

      Mit spørgsmål er om det ville være fornuftigt at bestille en rundrejse flybillet, hvor jeg flyver fra kbh til Bangkok, og flyver hjem fra Cambodia til kbh?

      Er dette en normal og nem måde at ordne billetten på, eller er der andre forslag?

      På forhånd tak for hjælpen.

      Thomas

      #3540171
       Claus

        Det billigste vil være at købe en alm returbillet til Bangkok. Og så købe en særskilt billet med Airasia.com/Bangkokairways.com til Siem Riep eller Phnom Pehn.

        Alternativt går der tog og bus fra Bangkok til grænsen til Cambodia (Poipet) og herfra kan du tage videre med en bus til Siem Riep.

        Prøv også at søge direkte på flyselskabernes hjemmeside, nogle gange er det billigere end Momondo.

        mvh
        Claus

        #3540173
         Anonym

          Hey Thomas!

          Jeg skal på en lignende tur faktisk præsis d. 1 feb.

          Du kan finde masser af billige flybilletter på momondo helt ned til de mellem 4000-5000 kr men som reel er der jo også en lang mellemlanding på en eller måske begge af vejene..

          Jeg har valgt at bestille direkte på Emirates Airlines hjemmeside for der kunne jeg vælge at flyve hjem fra en anden storby uden det kostede mig ekstra i forhold til en cph-bkk retur. hvilken jo så ville sige at jeg spare både tid og ihvertfald en 500 mand på ikke at skulle tilbage til bkk

          jeg har så også valgt at tage et stop nogle dage i dubai på hjemturen for at shoppe lidt amok, tage i ferrai wold, op i verdens højeste bygning og alt det der man jo skal se når man er der.. og det gør at tidspunkterne
          for alle mine flyninger er helt perfekte..

          og bonus så flyver de med den store airbus mellem dubai
          og bangkok :-)))

          Ronni

          #3540174
           Kristine

            Jeg vil i den grad også anbefale dig at søge flybilletter på travelmarket.dk.. Denne side har jeg faktisk fundet bedre end momondo!
            Søger man på samme datoer og samme destinationer, kan der faktisk godt være forskel i flyselskaber, priser, mellemlandinger osv.
            Så du burde helt sikker søge begge steder!!

            Skal selv rejse. Og jeg ville gøre som Claus, det er som hovedregel altid billigst at købe en retur billet til og fra samme storby. Og Bangkok er simpelthen hovedindgangen til Asien. Dog lyder det da smart det Ronni har kunne gøre igennem Emirates.
            Flyver selv til og fra Bangkok og flyver som Claus foreslår dig, med airasia.com til cambodia.

            #3540182
             Claus

              Der er ikke ret mange flyselskaber, der flyver til Cambodia. Men mange flyver til Bangkok. Måske ikke lige fra Angola, men ellers kan man altid komme til Thailands hovedstad næsten fra hvorsomhelst på kloden. Det er gateway til SØ-Asien.

              Airasia.com eller Bangkokairways samarbejder ikke med andre flyselskaber. Derfor er den billigste løsning at købe en billet til bare Bangkok og så selv finde transport videre derfra.

              Der er jo både fly, tog og bus. Du kan flyve til både Siem Riep og Phnom Pehn.

              Alt kan lade sig gøre på 2-3 mdr. Det er jo relativt små afstande, du skal ud på. Det nordlige Vietnam er køligt, men det nordlige Laos var nu ikke koldt, da jeg var der.

              Alle veje fører til Rom (!), jeg vil nok starte med at tage toget/bus til det nordlige Thailand (Chiang Mai, Pai, Chiang Rai) og derfra så krydse ind til Laos.

              Der er bunker af backpackere i området, så det er bare at følge strømmen.

              mvh
              Claus

              #3540179
               Anonym

                Hvis jeg var dig ville jeg vende turen om, Det kan være koldt i Laos og nordvietnam i februar. Men hvis du tager det til får du godt vejr hele vejen rundt..:)

                Morten

                #3540181
                 Thomas

                  Tak for alle svarene! Jeg vil helt sikkert prøve at benytte mig af de andre hjemmesider, eftersom det virker som om at der er bedre alternativer end momondo.

                  Ville det kunne fungere, hvis jeg som Morten forslår, vender min tur om, pga. vejret, og derved rejser fra KBH til Bangkok, ned til Cambodia, op gennem Vietnam, til Laos, og så ind i Thailand, og igen ned til bangkok og derfra flyve tilbage til KBH…??
                  Og er dette muligt på mine 2-3 måneder?

                  Til Claus og Kristine: Hvorfra flyver i så til cambodia? mener i at jeg skulle flyve, efter et par dage i bangkok, videre til cambodia, og derefter rejse videre op gennem vietnam og laos, og ned til bangkok igen, eller? 🙂

                  Thomas

                  #3540205
                   Anonym

                    Igen tak for svarene.

                    Jeg tror jeg blot bestiller en retur billet, til og fra bangkok, i en periode på ca. 3 måneder.
                    Så fra bangkok rejser jeg op til nord-thailand, som claus forslår, og så ellers bare ned gennem laos, vietnam, og cambodia, og tilbage til bangkok.

                    Bare lige et sidste spørgsmål inden jeg bestiller billetter.

                    Hvis jeg gør som jeg har skrevet (med en tur-retur billet i bangkok) skal jeg vel søge om et 3 måneders visum til thailand ikke?
                    Er dette en nem/hurtig process, eller hvad? Jeg vil gerne afsted ca. den 1 februar.

                    Mvh,

                    Thomas

                    #3540199
                     Kristine

                      du kan sagtens nå det på den tid du har. også uansat om du vælger bus eller fly!

                      afhængigt af hvilken vej du skal tage det rundt, ville jeg nok undersøge lidt nærmere, hvordan vejret/klimaet er de forskellige steder. På denne måde får du jo selv et billed af hvilket vej det måske ville være mest praktisk at rejse rundt… 🙂

                      Nu skal jeg dog selv først til Vietnam.
                      Men jeg gør sådan at jeg flyver fra KBH til Bangkok, så har jeg 2 overnatninger, også flyver jeg så til Vietnam. Herfra rejser jeg så igennem cambodia også tilbage til Bangkok igen. Jeg har så en lidt længere tur foran mig, men det er fuldstændig samme princip som din.

                      Der er mange der rejser i “ring”….

                      #3540206
                       Claus

                        Du får jo 30 dage, når du ankommer til Bangkoks lufthavn. Du er på vej ud af Thailand (mod Laos – Cambodia ?) inden de 30 dage er gået.

                        Du rejser videre ind i et nyt land og får 15 dage for Laos og 30 dage for Cambodia. (Husk pasbillede + kopi af pas til at få det lavet. Pris Laos, 35 USD, Cambodia 30 USD. Alternativt kan du få det lavet på ambassaden i Bangkok, når du alligevel er i byen. Det tager en dags tid)

                        Når du skal tilbage til Thailand/Bangkok kan du vælge igen at flyve, så får du igen 30 dage, men vælger du at rejse med bus/tog får du kun 15 dage.

                        Du kan også få lavet et visum på ambassaden i Phnom Phehn eller konsulatet i Hvide Sande.

                        mvh
                        Claus

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account