This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lisbeth7200

Jeg kunne godt tænke mig at købe mit eget snorkeludstyr til en lille rejse til sommer, men ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter og hvad der er at foretrække – er der nogen som har erfaringer med dette?

Anonym Cordua

http://www.aquasyd.dk/show_article.php?catid=71&articleid=3303

Absolut bedste sæt til prisen og på lager i flere farver.

Anonym Lisbeth7200

Okay det ser også ud til at være en overkommelig pris – er det et sæt du selv har? Hvis ja, hvorfor har du så valgt det sæt?

Anonym Cordua

Hej Lisbeth
    Nej jeg har ikke sættet selv. Jeg er dykker instruktør og har også arbejdet med import og salg af udstyr. Det er her fra jeg kender sættet.
    Det her sæt er det eneste som båder komfort, materiale og designmæssigt ligger på linje med de “rigtige” dykkermasker som prismæssigt ligger på 4-500 for en maske og 150-200 for en snorkel.
    Husk at hvad end du vælger så SKAL det være tempereret glas og silikone. -ikke noget med plastik og gummi. -og husk at skrubbe indersiden af glasset med tandpasta og lad det ligge natten over, det fjerner den tynde film som er på glasset fra fabrikken. Glemmer du det så dugger de forfærdeligt.

Anonym Lisbeth7200

Okay tak, det var lige præcis det jeg gerne ville vide – noget om materialerne. Jeg vil i hvert fald stærkt overveje sættet!

Anonym Cordua

Så tager vi da også den lange version.
    JO gud fanden skal det være tempereret glas! og NEJ det har intet med dykning at gøre!
    Glasset må ikke være acryl eller lignende fordi der er stor risiko for det bliver ridset, mat osv. Glas kan også renses for alt hvad der sætter sig på det, som gør at det dugger nemmere
    “kanten” som slutter til ansigtet skal være af silicone og ikke gummi! Gummi er ikke særligt behageligt på huden og ikke særligt blødt. Derfor skal masken spendes hårdere for at den slutter tæt. Gummi kontra silicone kan tage formskader af både sol og at blive mast i en kuffert, det gør silikone ikke. Gummi har det med at blive gulligt med tiden og give et underligt lys i masken og den ser beskidt ud. De nye typer silicone er het klare og giver et rart lys i masken.
    At alle disse fordele kun er nødvendige (eller forbeholdt)for dykkere er helt misforstået. Man kunne såmmen sagtens dykke med en billig maske med alle disse ulemper, det erbare møg ærgeligt at få ødelagt oplevelsen, så det gør man ikke.

Når alt det så er skrevet og ikke ment nær så mavesurt som det står 🙂 -så kan man selvfølgelig klare sig med mindre, men i dag er priserne på et godt sæt så langt nede at det ville være synd at nøjes.

Anonym Anonym

Det skal ikke nødvendigvis være tempereret glas, det er kun hvis de skal bruges til dykning. Mit første snorkeludstyr kostede 75 kr i kroatien, det har jeg været rigtig glad for, det er dog senere blevet opdateret så jeg også kan bruge det til dykning 🙂

Anonym Lisbeth7200

Fedt, det er bare en win-win. Tak for dine svar, du har været til en stor hjælp! 🙂

Anonym Lisbeth7200

Selvom det kunne være rart at slippe med sølle 75kr for et sæt kan jeg godt se fordelene som Cordua skriver ved at invistere lidt mere hvis forskellen er så mærkbar.

Cordua – det sæt du har linket til, vil det også kunne bruges til at dykke med? Eller vil du anbefale at bruge det man lejer sammen med resten af dykkerudstyret? Aner ikk om der er forskel.
    Nu er jeg i den situation at jeg stærkt regner med at jeg også skal ud og dykke, da jeg tod mit OW og advanced kursus sidste sommer. Og jeg kan selvfølgelig ikke vente til at komme under overfladen igen! 🙂

Anonym Cordua

Du kan sagtens bruge masken til dykning. Jeg er sikker på at du vil se at den er væsentligt bedre en dem du kan leje de fleste steder, og så ved du også hvem der sidst havde næsen i den.
    Formen på masken er faktisk perfekt til dykning. Det at glassene slutter ned i et V betyder at det er væsentligt nemmere at se ned af sig selv (se og dermed betjene sit udstyr)

Anonym CeFa

Jeg tillader mig lige at stille et uddybende spørgsmål til Cordua, da jeg også selv skal købe en dykkermaske til en rejse til Galapagos 🙂
    Er størrelsen (bredden) på masken et issue man skal tage højde, for før man køber den? Jeg ved ikke om alle masker er one-size eller hvordan, men jeg tænker bare at det kan være svært at købe en maske over nettet, før man har prøvet den, da det vel også har noget at gøre med pasform?

Anonym Cordua

Jo selvfølgelig betyder størrelsen noget…..
    Alle masker er one-size, men ikke alle masker er lige store. Det er selvfølgelig vigtigt at masken passer til formen på det ansigt den skal side på, og passer med hvad man selv syntes er rart.
    Helt generelt er det selvfølgelig bedst at prøve masken før du køber den. Men hvis du før har brugt en maske i en bestemt form, så kan du normalt også passe andre masker i nogenlunde samme form.
    Er du helt i tviv så kig ind i en dykkerbutik i nærheden af dig og prøv dig lidt frem indtil du har styr på nogenlunde hvilken typpe der passer dig.
    Skal du dykke på Galapagos? (her er jeg allerede misundelig) for så går jeg næsten ud fra at du har dykket før, så prøv at tage udgangspungt i hvad du syntes om det udstyr du har prøvet.
    Og husk, der er altid samme bytte og returret på e-handel som der er i almindelige butikker. Du kan altid tjekke om tingene er i orden ved at finde butikken her: http://www.e-handelsfonden.dk/e-maerket/www.aquasyd.dk

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account