This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Line

Hej.
    I morgen rejser jeg til Cambodja, hvor jeg skal være i en uge, for derefter at rejse til Thailand, hvor jeg skal være i 45 dage. Mit spørgsmål er, om der er nogle der har styr på, hvordan man får et visum til Thailand mens man er i Cambodja? Jeg har indtil videre kun planlagt at være i Siem Reap, så jeg vil helst købe det her. Men jeg har også hørt rygter om, at man kan købe visum til Thailand, når jeg enten krydser grænsen til Thailand i bus eller lander i Thailands lufthavn?
    Jeg håber, at i kan hjælpe! 🙂

Anonym Tine

Der er kun en thailandsk ambassade i Phnom Pehn, så du skal til Phnom Pehn for at lave et visum til Thailand i Cambodja. Men rejser du til Thailand uden et visum, så kan du også det. Du får 15 dages gratis visum, hvis du rejser over land og 30 dages gratis visum, hvis du flyver til Thailand. Derefter ville du skulle rejse ud af Thailand nogle dage for at få et nyt visum eller forlænge det mens du er i landet 🙂 Rigtig god tur!

Tine

A World of Backpacking

Anonym Line

Vi er lige ankommet til et hotel, hvor de siger, at man ved grænsen til Thailand kan købe visum. Og at det er langt det nemmeste og billigste at gøre 🙂 Så håber, at det kan lade sig gøre. Er der ingen der har erfaring med det? 🙂

Anonym Tine

Du kan ikke købe et visum ved grænsen. Du kan kun få det som gælder 15 dage ved grænsen, så det skal altså søges på forhånd eller forlænges i Thailand

http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/thailand-pas-og-visum/ (se punkt nr. 4)

Anonym Line

Vi har nu snakket om at flyve til Thailand fra Siem Reap. Jeg kom hertil fra Bangkok for nogle dage siden, hvor jeg fik 30 dages visumfri i Thailand. Vil jeg få det igen, hvis jeg flyver til Thailand igen? Og er det ligemeget hvilken lufthavn jeg flyver til? 🙂

Anonym Tine

Ja, du vil få 30 dage igen, hvis du flyver ind i Thailand og ja, det er ligemeget hvilken lufthavn du flyver til 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account