This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ragner

Hej Alle.
    Jeg og en veninde skal til Thailand i midten af december til ca. 5. januar. Og vi kan ikke rigtig finde ud af om vi skal tage til kog Chang eller Koh Tao. Vi vil gerne ha andres erfaringer? Pros & cons?
    Min veninde har dykker certifikat, og jeg skal selv tage når vi kommer derned, så det kunne være lækkert med en go dykker ø.
    Alternativt kan man tage 10 dage hvert sted. Men kan man overhovedet nå noget på 10 dage hvert sted?

Håber meget på hjælp fra andre rejsenede 🙂

Anonym Holsterboy

Halløj

Jeg elsker også koh tao.. Har været der 2 gange..
    Jeg mener dog bare at vejret og dykning skulle være dårlig i Dec/Jan. Pga. vejret.. Vejret er meget bedre på øst kysten.. Syntes det er vigtigt at lige for tjekket op på det inden i tager beslutningen.. Evt skriver til en dykker shop eller 2 dernede, for at høre med dykningen.
    Koh Tao har udover det rigtig fed dykning, og et rigtigt fint sted at lære at dykke. Der er altid en fest, et sted at chille, et sted at lære noget nyt.

Mvh

Holsterboy

Anonym Tanja

Hej,
    Hvis du gerne vil have et dykkercertificat skal I helt sikkert ta’ til Koh Tao. Koh Tao skulle være et af de bedste steder i Thailad at dykke lige efter Similan Islands. Normalt ligger et dykkercertificat til THB 9.000 inkl. accomodation.

Hvis I tager til Koh Tao er der også mulighed for at tage til Koh Pha-Ngan og Koh Samui. Så i det område kan I sagtens få 2-3 uger til at gå.

Ha’ en rigtig god tur!

Anonym Anonym

Vi var på Koh Tao i januar og vejret var fantastisk:-).

Anonym Anonym

Holsterboy Koh Tao ligger på østkysten, mener du vestkysten i stedet?

Anonym kasperhertz

Hej.
    Har aldrig været på Koh Chang, men var på Koh Tao i 2010. Jeg fik taget mit dykkercertifikat på Koh Tao, hvilket var en VILD oplevelse – glæd dig.

Dog vil jeg nok ikke anbefale dig, at tage til østsiden af thailand i december, da de har højsæson om foråret/sommeren. Vestkysten har derimod højsæson fra december til marts, så vidt jeg husker.

Jeg kender dog folk, der har været på Koh Tao også i december, men det regner mere, og vejret er generelt dårligere – tænker særligt på sigtbarheden ved dykning.

– Kasper

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account