This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jacoblorenzen

Jeg skal en tur til østen, og starter med at rejse med en ven. Vi har i alt 4 uger sammen derude. Vi vil gerne fra bangkok og ned til perhentian, og så slutte af i KL. Det jeg vil vide er om det kan “betale sig” at tage til Koh Chang, hvis vi kun har feks 2 uger i Thailand, og også gerne vil til Ko Tao og evt Ko Pan Ngang. Det er jo lidt af en omvej. Vi er meget interesserede i at dykke, og ville gerne have et certifikat så hurtigt som muligt, og har hørt at Koh tao skulle være et godt sted at gøre det.
    Det skal siges at vi evt også have tænkt os at tage fra Koh chang ind i cambodia og lige tjekke Angkor Wat.
    Og Hvad er mulighederne for at rejse til Angkor Wat fra Koh Chang?

Anonym Jan – men klippet fra andet sted på hjemmesiden

Cambodia – Angkor Wat og grænsen til Thailand
    Det var i 2001 muligt at tage mini-bus fra Thailand til Cambodia. Grænsen kan sagtens krydses, men du skal skifte til bus på den cambodianske side. Efter min mening er 1 dag nok i Angkor Wat, medmindre du er arkæolog – Angkor Wat hovedtemplet er smukt, men de fleste andre templer er bare templer… Og hvis du allerede er Temple Tired så nøjes med en dag, og husk det er folket der er spændende ikke deres bygninger.
    [Jesper Juul]

comeawaywithme

Hvis jeg var dig ville jeg måske holde mig til Thailand når I kun har 14 dage. Og så fremt I vælger Cambodja vil jeg anbefale at I tager bussen fra Bangkok til Siem Riep i stedet. Og så tilbage til Bangkok og så sydpå. Hvis I vil tage dykkercertificat skal I også regne med at bruge en uge på det. Og jo, der er Koh Tao et godt sted at gøre det. Så hvis jeg var jer ville jeg nok springe Koh Chang over og så tage Koh Tao, Koh Phan Gan og evt Samui. Vil også tage jer min en dag og komme derfra og ned til Malaysia.

Mvh. Marlene

Anonym Anonym

Her er hvad jeg vil gøre:

Glem alt om Ko Tao og vent til i kommer til Perhentian (long beach). Jeg mødte dykker instruktører der som var på ferie og de sagde at de havde set mere under vandet på perhentian på en dag end et helt år på Ko Tao. Jeg tror også priserne er de samme, hvis ikke billigere på Perhentian.

Ko chang var ikke lige min kop te. Med mindre du er til overpriser på overnatning og mad, masser af dyre restorts og en masse thai ludere. Så hellere Ko PhanNang (jeg var på bottle beach).

Jeg synes det er en lige lovlig lang tur til Cambodia for at se Angkor Wat for 1 dag. Jeg har mødt mange især mænd der synes det var vildt spændende og synes 3 dage var fint. Efter 2 fik jeg nok. Jeg ville ofre lidt ekstra da i ikke har meget tid og turen mellem thailand og Siam Reap er et helvede. Jeg tror http://www.airasia.com er begyndt at flyve bangkok-siam reap. Undersøg det og måske start jeres rejse med at hoppe på et fly med det samme fra Bangkok til Siam Reap. Hvis i vil have noget strand, så kan i jo også tage til Sianokuville. Det skulle være ret lækkert (og ikke som Lonely Planet skriver)…

Rigtig god tur til jer begge. Og husk at købe sprut og øl i Thailand da det er pisse dyrt på Perhentian at drikke. Husk masser af penge da der ikke rigtig er nogen mulighed for at hæve på øen..

Mia

Anonym AM

Perhentian er klart federe end Koh Chang, hvilket jo også er lidt af en omvej for alt andet af det I vil. End videre er Perhentian noget af det fedeste og nemmeste dygning man kan ønske sig, med det tætteste dyk 5 minutter fra stranden – og det perfekte sted at tage certifikater, men det passer nok ikke helt ind i jeres program.
    Angkor er efter min mening en fed oplevelse og 1 dag kan ikke gøre det, men det er jo smag og behag.
    Tilgengæld er Sianoukville kun lige så forfærdelig som Lonely Planet lover! Folk der river dig i trøjen hele tiden og kører efter dig på gaden for at du skal flytte ind på deres hotel og en strand som ikke er værd at skrive hjem om.

Anonym Jacob

hey, mange tak for svarene..! tror lidt vi finder ud af hvad vi gør dernede.. Men jeg syntes måske også at det er lidt en omvej. Og jeg kan jo altid lige flyve til cambodia selv, på et senere tidspunkt. Med airasia går det jo nok.

Anonym Anonym

Jeg elsker både koh chanh og koh tao, men hvis i skal have dykker satifikat vil jeg mene at det blir lidt presset… jeg ville enten vælge at droppe koh chang og tage direkte til tao for at dykke eller droppe tao og tage det på perhentian (hvor jeg aldrig har været). du skal jo bruge ca 5 dage på at få satifikatet…
    God tur.

Anonym Joe

Kære spørger,

Der har været en del forskellige svar på det med dykningen…. Det afhænger af hvad du/I har lyst til:
    Hvis I vil gøre det billigst, så er det uden tvivl Koh Tao. Et certifikat, et Open Water fra PADI (www.padi.com), tager 4 dage (Kan nogle gange gøres på tre dage afhængig af planlægning), og koster 9000 baht (Kan anbefale buddhaview-diving.com). Bagefter koster hver dyk inkl. udstyr 700 baht. Det kan ikke gøres billigere i Asien – basta! På Perhentian koster et Open Water ca. 950 ringgit, så det er betragteligt dyrere at tage certifikatet på Perhentian. Forskellen ligger så i, om du er til mange mennesker, fest og farver og en slags industridykning med store grimme både og ikke særlig flot dykning (men dog klart vand og let dykning for begyndere – ingen reel strøm ved Kog Tao), eller om du er mere til afslapning, mindre antal mennesker og ud i speedbåde og dykke (Perhentian). UDEN TVIVL er Perhentian et meget bedre sted at dykke, både hvad angår dyreliv og koraller. Den store forskel ligger så i prisen og hvilken slags dykning man hælder til :o) (Har selv besøgt Koh tao og Perhentian flere gange, og har altid taget mine certifikater på Koh Tao grundet prisen :o)

Hvis du vil det ultimative, så flyv til Borneo fra Kuala Lumpur til Borneo, og tag til Pulau Sipadan!! Glem Thailand og Perhentian :o) Det er en meget speciel ø som er toppen er en gigantisk limestone klippe, så fra stranden går man 12 meter ud, og pludselig går det 7-800 meter lodret ned :o) Så ca. 30 store havskilpadder opg masser af hvitetip og blacktipped reef sharks!!

Lige meget hvad GOD TUR!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account