This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym V1993

Hej

Min veninde og jeg rejser til Cambodia til januar i 2 måned. Vi har nogle dage i Bangkok, ellers skal vi slet ikke være i Thailand. Derfor vil vi gerne opleve Thailand i 13 dage efter de 2 måneder. Vi har valgt at tage til Koh Samet og slappe af i ca. 4 dage. Er der nogen, som har nogen gode idéer til, hvor vi dernæst kan tage hen, som ligger tæt på Bangkok eller Koh Samet? 🙂

Anonym Anonym

Nej Lars, tiger zoo i Sri Racha er det rene dyreplageri. Det er endda dokumenteret af animal planet.
    At sige at hvis ingen betaler for at se dem, så er der ikke penge til at holde dem i live, er dog det ringeste argument til dato. Hvis folk betaler penge til det skidt, så fortsætter det. Det har intet med dyrekonservation at gøre. Til gengæld er det en forretning ligesom tiger temple i Kanchanaburi

Anonym Jacob

hey, jeg underviser pt i en lille landsby halvvejs mellem koh samet og bangkok, og her er desværre ikke så meget mere at se.
    der er dog et par muligheder som er værd at overveje.
    1. i kan tage længere ned og besøge koh chang
    2. tage den modsatte vej fra bangkok til Kanchanaburi og besøge Erawan national parken
    http://www.tripadvisor.dk/Attraction_Review-g2237739-d1863029-Reviews-Erawan_National_Park-Si_Sawat_Kanchanaburi_Province.html
    er super smukt, og bestemt turen værd.
    det tager dog ca.4 timer i van fra bangkok at komme til kanchanaburi. og en time fra kanchanaburi til erawan.
    I kanchanaburi sælger de pakke ture til erawan parken, hvor i bliver kørt, og chaufføren så venter på jer, mens i klatrer op af de 7 vandfald, og bader så meget i har lyst til.
    3. pattaya .. ja ikke mit favorit sted, men vil man gerne se en af Thailnands sex industri byer så er det her.

find mig evt på facebook for mere info om transport eller lignende
    Jacob Bacon Mathiesen

Anonym jacob

har desværre intet kendskab til oasis sea world. (vær opmærksom på at det ikke er bottlenose dolphins de har ) den slags vi alle syntes er søde og smukke.
    generelt bliver dyr ikke behandlet specielt pænt her i thailand, medmindre det er en stats drevet park.

jo det ligger i erawan national parken.
    men den ligger midt ude i ingen ting, så man plejer at bo i kanchanaburi

hvis i skulle have lyst til at komme og besøge en thailandsk skole i en lille landsby på jeres vej mod koh samet, så må i sige til.

glæd jer foresten til thailands bedste fireshow på koh samet, ved baren/ restauranten playa thai

angående sted at bo i den gamle by som er ok men nogenlunde billigt.

wild orchid villa
    http://www.wildorchidvilla.com/
    pris ca. 700 bht ( 140 kr pr nat )
    min erfaring med bangkok er at det generelt ikke kan betale sig at bo billigere.
    stedet er pænt ligger i et fredeligt område, men meget tæt på khaosan road, grand palace osv. så man kan feste hele natten, eller tage tidligt hjem og rent faktisk få fred til at sove 😀
    super fed decor.

eller
    http://www.rambuttri-house.com/
    lige en tand pænere værelser, stadig basis, og helt centralt, men stadig stille nok til at man kan få sovet om natten.

de er de 2 steder vi plejer at bo når vi tager til bangkok / khaosan road for at give den gas.

lars har smidt dig en besked på facebook

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej piger.
    De svar i har modtaget fra jacob er godkendt,men det passer ikke helt at der ikke er noget at se,mellem bangkok og koh samet, koh samet er et godt valg, super flot strand,koh chang er også et godt valg,der ligger nogen små öre ud for koh chang som hedder koh kut,et sted jeg selv mangler at se, skulle vaere godt, tjek det ud,hvis i ville opleve thailand unden alt for mange tourister så kan i tjekke ud siracha,hvor jeg selv holder til når jeg er i thailand,ligger en lille ö der hedder koh si chang,hyggelig for en dag,der ligger noget der hedder tiger zoo som er helt ok,20 km derfra ligger bansand,som er ok for et par dage,kancanburia er også et rigtig godt valg,lars, jacob hvor underviser du,skriv til mig ,lauridsen_lars@hotmail.com eller facebook.lars

Anonym jacob

snakker du om ban saen stranden i chonburi, for en værre industripark af en strand har jeg sjælendt oplevet ?
    personligt er tiger zoo ikke for mig, bryder mig ikke om den måde de behandler dyrene på, bedøver tigerne, for at folk kan få taget billeder, lader tiger ungerne tilbringe hele dagen adskilt i små bure, såfolk kan fodre dem med sutteflasker. man kan tydeligt se hvor stressede dyrene er.
    skal i endelig i en zoo, så tage i bangkok marine og safari park, eller chonburi zoo. der behandler de dyrene ordentligt.

har aldrig selv været i siracha, kun i tiger zoo en enkelt dag. så byen kan jeg ikke udtale mig om.

det er dog rigtigt at der ligger en masse små øer som skulle være ret smukke.

angående koh samet, så må i sige til hvis i skal bruge råd til et godt sted at bo. har været der en 7-8 gange nu.

Anonym Anonym

Mange tak for alle tres svar!

Jakob, vi har planlagt at skulle besøge Erawan vandfaldet de få dage vi er i Thailand inden at vi skal videre til Cambodia, men ligger det ikke inde i Erawan parken?
    Pattaya er slet ikke for os, men tilgengæld overvejer vi stærkt Koh Chang. Så vi tager nogle dage i Koh Samet, videre til Koh Chang.Vi har læst, at der tæt på Koh chang inde på fastlandet ligger Oasis Sea World, hvor man kan svømme med delifiner – Har I nogen erfarring med dette?

Lars, kan man komme på f.eks. en endagsbådtur til de små omkring liggende øer fra Koh Chang?

Tigerzoo vil vi ikke, da vi ligesom Jacob siger, er ren dyreplageri.
    Jacob, har du et ynglings sted på Koh Samet, som også er rimelig billigt? 🙂

ha ha rolig jacob du er sku for vild,den tiger zoo jeg snakker om ligger i siracha,der er et rigtig godt elefant show, crocodile show,når vi snakker siracha og ban sande er det unden for den normale tourist rute og ja ban sand stranden er ikke som with sand beach på koh samet, men en oplevelse, vaer,synes jeg, hvis man har lyst til at komme lidt vaek fra den normale tourist rute, rigtig det med tiger zoo,trist at se dyr i fangeskab,men kommer vi ikke,kommer der heler ikke nogen ind,som skal betale mad til dyrene, jeps bungalow,koh samet,Alt lykke til jacob,skriv nu lige en mail til mig,lars

hej piger.
    I kan sejle fra koh chang til koh kut,skulle vaere super fedt,godt valg to gode öre at slappe af på, with sand beach jeps bungalow super morgen buffe, koh chang, with sand beach eller lonely beach back packer place tjek lige med jacb.happy travels, hvis i kommer fra cambodia kan i krydes graensen til Thailand og rejse til en by der hedder trat og derfra til koh chang.lars

Anonym Sanne

Okay, mange tak! 🙂

Er der nogen af jer der kender et godt og billigt hotel nær den gamle by i Bangkok? 🙂

Anonym jacob

kender desværre ikke noget sted hvor de er i thailand, har selv ledt efter dem.

har sendt dig en mail

Anonym V1993

Okay, kender du/I et sted for bottlenose delfinerne er i Thailand? For som du siger, er det jo dem, som man tænker på.

Okay, mange takf for tilbudet – vi melder lige tilbage snarest 🙂

Mange tak, Jacob!

Anonym V1993

Hej Jacob

Kan du evt. sende en mail til mig, hvor du skriver lidt mere om skolen og hvor den ligger mv.?
    min mail er sanne_villemoes@hotmail.com

Tak 🙂

hej piger.
    My house back packer place ikke langt fra kaosan road,
    koh samet,kan jeg anbefalde jeps bungalow,eller naga bungalows,
    lars

Anonym jacob
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account