This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg kender mest til de forskellige lande ud fra, hvad jeg har læst. Men mht. tiden vil jeg umiddelbart sige, at det er for kort tid. Australien er et kæmpe land, og det vil være synd at gå glip af en masse pga. tidspres. De asiatiske lande, I nævner, er også utroligt spændende, og man vil nemt kunne bruge 3-4 uger hvert sted. (Selvfølgelig afhængigt af, hvad man vil se, hvad man prioriterer højest osv.)

Generelt tror jeg altid, man får en federe tur med langt flere oplevelser, hvis man vælger at bruge lidt længere tid på lidt færre lande.

Anonym DV<3

Hei.
    Vi er to piger som vil reise fra januar til april 2010. Vi har lyst å reise til Vietnam, Kambodsja, Thailand, Malaysia, Singapor, Fillipinene, Austrailia, Fiji og LA. Er det for mange land på den tiden vi har?Og hvor mye skal vi regne med å bruke på budsjettet?
    Hva bør vi se når vi er i de forskjellige land?

Håper det er noen som kan komme med innspill:)

Anonym Anonym

Det ved jeg ikke helt. Det kommer jo meget an på, hvad I gerne vil se og opleve. Australien kan man sagtens bruge 1½-2 måneder på. Jeg kender ikke nær så meget til de andre lande, så jeg synes, I skal vente og høre nogle af de andre brugere/medlemmers råd.

Ellers kan I kontakte et rejsebureau (I Danmark har vi bl.a. Kilroy Travels og Jysk Rejsebureau) – de er rigtig gode til at vejlede og komme med gode ideer. (Men samtidig en god ide at holde sig til kun at købe flybilletter gennem bureauet, da deres ture/udflugter er meget dyrere, end hvis man bare melder sig til ture, når man er afsted.)

Anonym akjdl

Jeg synes helt klart det er alt for kort tid!! I bør i hvert fald overveje hvilken slags tur i gerne vil på! Vil I bare se, tage billede og smutte videre eller vil I opleve kulturen og også have mulighed for at blive et godt sted længere tiid? Altså Australien er i hvert fald et land, hvor man vil fortryde meget hvis man kun er der en måned! Man kommer til at skøjte henover det hele, hvilket er ærgerligt fordi der er så meget at se og opleve. Jeg vil foreslå at I i hvert fald bruger to til tre måneder i Asien (fordi I vil se så mange lande der), og to måneder i Australien, og så skal I nok regne med 1 måned samlet på Fiji og LA, alt efter hvor meget I vil se. Hvis jeg var jer ville jeg tage 3 måneder i Asien og 3 måneder i Australien, og så enten droppe de to andre steder eller tage dertil efter det halve år! Man får meget mere ud af det på den måde! God fornøjelse!

Anonym Anonym

Takk:)
    Hvor lang tid vil du anbefale vi bruger?
    Hvor mye tror skal vi regne med å bruker på budsjett?

Anonym Anonym

I Australien:

Ayers Rock, Great Barrier Reef, Fraser Island, Opera Huset, Cairns, Cape Tribulation, Bondi Beach.

Hvis i tager langs østkysten kommer i forbi en masse af de fede steder.

Anonym (L)

Ej at forglemme Melbourne. Personlig synes jeg bedre om Melbourne en Sydney. Det er en storby men folk er meget venlige og hjælpsomme, og der føleles ikke stresset som det af og til kan gøre i store byer. Fra melbourne kan i tage på dagstur eller evt. flere dage ud på Great Ocean Road som bare er helt fantastisk!!! Så Glem ikke Melbourne!!!

Anonym Anonym

Takk for de gode tips.
    Jeg tror vi ender opp med at være 2mnd i Aisen og 2 mnd i Australien. og måske en 2-3uger de andre steder. Vi vil gerne oppleve Fiji, men vi skal innom LA for at kommer hjem til Norge. Vi bliver der måske max i uge.
    Men har i noget steder vi bare MÅ se?Vi har vært i Thailand før, så vi ved hvor vi skal.Men vi aner ikke noe om de andre steder.
    Vi har snakket med kilroy travels, men de kan ikke bestille reisen før i maj-juni.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account