This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym trxne

Hej!

Kort fortalt: jeg tænker/reflekterer/fantaserer lige lidt, men mangler overblik over, hvad man kan forvente det koster for de forskellige muligheder man kan finde på.

Så et par spørgsmål til alle, der har været ude at rejse.

Hvad lød dit budget på inden du tog af sted?
    Hvor var du henne?
    Overskred du budgetet eller brugte du færre?
    Hvad oplevede du?
    Hvor boede du/hvordan spiste du i forhold til destinationen(erne)?

Hvis du vil ridse din rejse og omkostninger kort op, så ville jeg blive glad. Og der er sikkert også mange andre, der kan få glæde af det. 🙂

Over ‘n out

Trine!

Anonym trxne

og selvfølgelig, hvor længe var du afsted?

Anonym Magnus

Tjek f.eks.:
    http://www.lonelyplanet.com/mexico/practical-information/money-costs
    eller http://www.lonelyplanet.com/india/practical-information/money-costs

Stil hellere specifikke spørgsmål, hvis du vil have svar fra andre rejsende. Meget åbne spørgsmål bliver sjældent besvaret.

Anonym trine

Ja, det er jeg klar over. Men jeg håber stadig ;).
    Men det er sådan set ikke specifikt, jeg gik efter.
    Jeg har været inde på lonelyplanet og alverdens andre sider, men ikke fundet noget særligt. Så jeg tillader mig at spørge meget åbent her.

Anonym LisbethFriis

Det er ganske umuligt, at sammenligne budgetter sådan som du lægger op til, synes jeg. Der er alt for mange faktorer, som varierer (flybilletter, rejseforsikring, vaccinationer, oplevelser, destination, hostel/hotel, gadekøkken/restaurant, lokal bus/taxa, etc).

Har du hørt om Big Mac indexet? Det kan du bruge til, at vurdere niveauet af leveomkostninger i forskellige lande. Tjek her:
    http://da.wikipedia.org/wiki/Big_Mac_index

Og ellers kan du jo også prøve, at kontakte forskellige rejsebureauer (f.eks. Kipling, Killroy, Jysk Rejsebureau, Topas), som gør meget i rygsæksrejser.

Som Magnus også nævner; hvis du vil have specifik response, er du nødt til at stille specifikke spørgsmål. Det er jo spild af tid, hvis jeg sidder og fortæller dig om, hvad det kostede, at tage til Thailand/Nepal i 4 uger for 3 mennesker, hvis du tænker på, at tage til Australien/New Zealand.

Så find ud af hvor du gerne vil hen, i hvor lang tid, under hvilke vilkår og hvad du gerne vil bruge tiden på. Lav et budget og smid det herind….så er jeg sikker på, du nok skal få response på det.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Da jeg rejset rundet som back packer og det gjor jeg i mere en ti år on and of, så jo mere du rejser jo bedre bliver du til det, en gennmsnit time lön i Thailand er mellem 4 og 5 kroner og hvis thaier kan leve for det kan jeg også, det samme med indien, og resten af 3 verdens lande, så det gaelder om at bruge lokal transport,spise lokal mad, i 2005 var jeg seks månder i indien hvor jeg brugte mellem 16 og 18000 kr, men jeg har også en stor rejse erfaring og jo mere du rejser jo mere laere man, da det er en kunst at rejse som en rigtig back packer,min förste back packer rejse brugte jeg rigtig mange penge,så skal man ud og rejse i seks månder og man fester sig igennem hele östen, koster det mange penge,jeg ville sige rejser man i östen i dag i seks månder kan man nem klare sig for 40000 kr i lommepenge,jeg brugte 30000kr og bor du på dorms spiser lokal, giver dig tid til at rejse,som er vigtig,syd Amerika og mellem Amerika seks månder ville jeg sige 50000kr måske 55000kr, men igen husk altid og have i jers hovder når i rejser hvad tjener en lokal om dagen.men igen har man sparet penge sammen til en joromrejse og man ved at det er et år ude at rejse og så hjem og laese og man har penge til at at give den gas, er det jo helt fint,men sidder man hjemme i DK og gerne vil rejse og man ikke föler man har penge nok, er der altid den billige måde at rejse på og det gaelder alle 3 verdens lande, lars

Anonym Patrick

Hej Lars
    Har du evt en blog, hvor du skriver om dine oplevelser og giver gode tips, da jeg har en fornemmelse af at du har mange gode tips og besparelser?

Anonym Trine

Det var sådan noget, jeg kunne bruge til noget. Tak 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account