This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lenawmortensen

Hej = D
    Jeg håber meget på, at der er nogen, der kan hjælpe os…
    Vi er et ungt par, der meget gerne vil tilbringe en måned af vores sommerferie 2010 i Afrika, hvor vi både arbejder som frivillige (gerne på et børnehjem) og også kommer på safari, så vi kan se noget af Afrikas smukke natur… Vi brænder meget for at komme af sted, men vi vil også gerne være sikre på, at det bliver en god og spændende oplevelse!
    Er der nogen, der har nogle forslag til gode organisationer, som vi kan rejse med?? Er det bedst med en dansk organisation eller?? Vi har også overvejet selv at kontakte et børnehjem, men så skal vi også finde ud af noget med safari osv.??

HVAD GØR VI???

Vi vil gerne høre fra alle, der har gode råd og vejledninger = D

Venligst Lena

Anonym Søren

Hej Lena,

Jeg ved ikke om det er det her du søger, men jeg har været af sted på et kort ophold i Kenya, hvor jeg arbejdede på et børnehjem. Jeg rejste med en lille organisation der hedder ICYE (www.icye.dk). De har flere forskellige rejsepakker, jeg valgte at tage afsted 1 måned, og det var passende for mit behov. Jeg havde gode oplevelser med dem…

Hilsen Søren

Anonym Camilla

Hej Lena.

For ca 4 år siden var jeg afsted på en sådan tur. (næsten)Jeg startede med 3 ugers safari – fra Cape Town(Syd Afrika) til Victoria falls (Zambia) hvorefter jeg arbejdede på et Wild Life Rescue Center (Namibia)… hvor jeg arbejdede med vilde dyr (meget spændende !) Til slut arbejdede jeg med aber på et andet projekt i Syd Afrika. I alt var jeg afsted i 4 måneder. Jeg ved at det er muligt at få en sådan tur arrangeret, med humanitært arbejde i stedet…
    Jeg husker ikke hvad organisationen jeg rejste med hedder (vil gerne undersøge det) – men Safari turen var arrangeret af noget der hed Umkulo tours…
    Hvis man får sin tur arrangeret slipper man for meget arbejde, og spekulationer… men det er dyrt !! Skulle jeg afsted igen, ville jeg nok se om ikke jeg kunne finde folk der kunne anbefale gode steder, og så selv tage direkte kontakt.
    Sig til, hvis i vil have yderligere informationer.

God rejse 🙂
    venligst
    Camilla

Anonym 05spth

Hej

Prøv at tjekke AllOut Africa’s hjemmeside ud. De arrangerer ture/projekter som kombinerer velgørenhedsarbejde med safari og en masse andre spændende oplevelser. Projekterne varrierer fra 4 til 12 uger så man kan få stort set det man ønsker. Størstedelen af projekterne er i det utroligt smukke kongedømme, Swaziland. Her kan man arbejde på forskellige byggeprojekter eller skoleprojekter.
    AllOut fokuserer på at integrere lokalbefolkningen i deres projekter og daglig ledelse så der er altså rig mulighed for at komme til at opleve lokalbefolknigen og se de “rigtige” afrika…

Anonym Marion

Kombinationen af frivilligt arbejde og “Savanna trek” en tur fra Cape Town til Victoria vandfaldet, arrangeres også af EXIS.
    Se http://www.exis.dk

Anonym Louise

Adventure Heart laver en fed kombination med en grupperejse med safarier og frivilligt arbejde og besøg på Zanzibar… Prøv det, jeg syntes det var vildt fedt…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account