This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym madsjorg

Halløj derude 🙂

Jeg er 20 år og er i gang med at planlægge min første rejse alene til de overstående lande, men er pludselig kommet i tvivl om afrejsedatoen..

Da jeg startede med at planlægge, kiggede jeg på hvornår der var regntid, men må have set forkert, for jeg læste det som om at den sluttede i september. Så jeg planlagde at tage afsted d. 20 Sep til 20 Dec, lige hjem til julen hvilket passede fint.

Men nu kan jeg se at det er måske en rigtig dårlig periode, da September åbenbart er den vådeste måned, og Oktober heller ikke er for god. Har tidligere været på ferie 2 uger i vest Frankrig hvor det regnede konstant, og det var den dårligste ferie nogensinde, og vil helst undgå samme senarie.

fordele ved 20 Sep – 20 Dec:
    – Kommer hjem til jul
    – Færre turister
    – Billigere priser

Ulemper ved 20 Sep – 20 Dec:
    – Vejret
    – Færre Backpacker at rejse med

fordele ved 20 Okt – 20 Jan:
    – Bedre vejr
    – Flere backpackere at rejse med
    – 1 månedsløn mere

Ulemper ved 20 Okt – 20 Jan:
    – Kommer ikke hjem til jul
    – der er længere til den 20 okt 😉

Hvad er folks meninger? er det muligt at få en god tur selvom det regner rigtigt meget, er der nogen der har prøvet det? eller skal jeg bare vente?
    Hvad med jul dernede har nogen prøvet det alene?

Anonym Claus

Vejret er forskelligt i de enkelte lande, det kan jo godt være at det regner i Hanoi men solen skinner i Bangkok.

To ugers ferie i det franske kan på ingen måde sammenlignes med vejret i SØ-Asien.

Jeg ville vente med at tage afsted så sent som muligt, november – januar er årsiden, hvor alt bliver mørkere og mere gråt. Ved at skyde afrejsen så sent som muligt, kommer den danske vinter ikke til at føles så lang.

Så kan det godt være at du ikke kommer hjem til jul, men det behøver altså ikke betyde, at du kommer til at sidde mutters alene. Der findes jo steder i SØ-Asien, hvor der laves dansk julemiddag, hvis det er det, du kommer til at savne.

Selvom der er længere tid til oktober, så tjener du jo også lige en ekstra mdrs løn, SØ-Asien er billigt at rejse rundt i, men du skal vel også bruge penge, når du kommer hjem?

mvh
    Claus

Anonym MissAdventure

Jeg har rejst en del i Asien… og det er svært at “regne med vejret”… fx. plejer det at være tørt på Borneo i juli… men forrige sommer regnede det virkeligt meget de to uger i juli, jeg var der…alligevel var det en fantastisk tur.
    I Thailand har jeg kun været i sommerhalvåret… og vejret kan være meget forskelligt alt efter, hvor i Thailand man er…
    Mht. at være væk juleaften… jeg har selv lige holdt jul + nytår på Filippinerne…og det var helt og aldeles fantastisk… i år tager jeg også væk hen over julen, hvis jeg kan få mulighed for det i forhold til mit arbejde.

Er sikker på, at du får en helt fantastisk tur, uanset hvornår du tager afsted 🙂

MVH MissAdventure

Anonym madsjorg

Jeg takker for svarene! 🙂

Jeg er dog stadig lidt i tvivl, om hvad jeg gør, tror lige jeg skal gå og vurdere det lidt, inden jeg tager den endelige beslutning.

Anonym Anna pigen

Halløj.

Jeg kan kun anbefale dig at tage afsted i den planlagte periode.
    Jeg kom selv hjem den 22. december efter en 3,5 mdr. (11.09-22.12) tur i Sydøst Asien og jo vi havde da et par regndage, men det vare bestemt ikke mange taget hele turen i betragting og intet der ødelagde noget for os. Og vi mødte alligevel mange back-packere på vores tur.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account