This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej, har selv gjort prøvet det i indonesien, der skulle jeg betale hvad der svarede til ca. kr. 500,- for 3 dage.

Og har rejst med 2 amerikanere der havde overstay i Vietnam, som jeg husker det betalte de. ca. 20 usd. per dag, de havde været for meget.

Du kan være helt sikker på at skulle betale, det overser de aldrig. Det er sikre penge lige i lommen. Prisen tror jeg kan afhænge lidt af hvem der har vagten.

Men ån bare lettet op, det bliver ikke en formue, og vær tålmodig og snak din sag, så kan det være du slipper lidt billigere

Anonym RDS

Hvis du er dansk statsborger kan du være 3 uger i Vietnam ad gangen uden visum. Med mindre du sidder fastbundet ude ved kysten burde det altså godt kunne svare sig for dig at hoppe over grænsen til Cambodja eller Laos for at få de 3 uger genopfrisket.
    – Kan godt se det er kringlet skrevet, men forstår du pointen? 🙂

Anonym Mie

Man kan være der 15 dage uden visum. Har lige været der. Men overstay koster vist 15 dollar pr. dag. Deromkring.

Anonym LisbethFriis

Det lyder måske lidt ‘sippet’, men hvad med bare at respektere de regler, der nu engang gælder…du er jo på besøg i et fremmed land!’

Følgende er kopieret fra http://www.vietnamtravels.dk:
    Efter 1. maj 2005 skal danskere og andre nordiske statsborgere ikke længere have visum for rejser på eller under 15 dage. Visumfritagelsen er betinget af følgende:

– Ophold på eller mindre end 15 dages varighed.

– Den rejsende skal have et pas der er gyldigt minimum 90 dage fra udrejsedato fra Vietnam.

– Gyldig returbillet/dokumentation for udrejse inden 15 dage fra indrejsen.

Ophold af længere varighed end 15 dage er som hidtil underlagt krav om visum og skal passet stadigvæk være gyldigt 90 dage fra indrejsedatoen. Ved ophold i 3 og 6 måneder bør passet være gyldigt 3 måneder udover opholdet i Vietnam.

Priser for visum:
    1-måneds visum kr. 400,- (multi-entry) kr. 700,-
    3 måneders visum kr. 500,- (multi-entry) kr. 900,-
    6 måneders visum kr. 900,- (multi-entry)kr. 1.200,-

Hvis man kommer til Vietnam over land fra Kina, Cambodja eller Laos, så skal man sikre sig, at grænseovergangen er nævnt i visumpapirerne, medmindre man har et visum med tilladelse til ubegrænset antal ind- og udrejser.

Andre papirer
    Ved indflyvningen inden ankomsten til Vietnam vil der blive udleveret en “entry/exit formular”. Ved ankomsten vil en immigrationsbetjent kontrollere pas, eventuelt visum/flybillet og “entry/exit formularen”, samt beholde en del af sidstnævnte. Det er vigtigt at gemme den resterende del “entry/exit formularen”, du får tilbage af immigrationsbetjenten, da den skal fremvises ved afrejsen fra Vietnam.

Anonym MB123

Hej allesammen

Er der nogen, der har erfaring med overtrædelse af visum i Vietnam?

Situationen er nemlig den, at jeg pga. ændrede rejseplaner (droppede Laos) kommer til at overtræde de 14 dages frit visum i Vietnam med 5 dage. Er der nogen, der ved hvilke konsekvenser det kan faa?

Haaber bare, at det er en regning i lufthavnen, hvis der overhoved er nogle konsekvenser

Haaber der er nogen, der ved det

Anonym Mie

Vil bare sige at man ikke skal have dokumentation for udrejse inden 15 dage. Det havde jeg ikke, og det var ikke noget problem. De spurgte ikke engang til det. Min bror har prøvet at rejse til Vietnam flere gange uden udrejse billet/dokumentation for udrejse.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account