This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym k_riber

vi er to piger som skal til korea i to uger, sån på gennemrejse… er der noget man simpelthen skal opleve i korea?

håber der er nogen som kan hjælpe..
    hilsner fra kristina

Anonym Line

Hej Kristina.

Jeg er netop selv vendt hjem fra Korea og håber, at jeg kan nå at svare jer inden I drager afsted. 🙂
    Altså seværdighederne er jo meget afhængige af,
    hvor i Korea i rejser, så kan du evt definere jeres destinationer?

Mvh Line

Anonym kristina

hej line
    Det kan du tror at du kan, tager afsted på tirsdag såh der er ikke længe til.
    vi skal til Seoul, fordi jeg er adopteret der fra, det eneste som vi bare SKAL se er det børnehjem som jeg er adopteret fra. men kunne godt tænke mig at opleve noget kutur og sån. Hvor lang tid var du der?
    hilsner fra kristina

Anonym Line

Hej igen – godt at jeg nåede at fange dig! 🙂

Jeg er selv adopteret fra Korea – og det er på alle måder et fantastisk land.
    Alle mennesker er venlige og hjælpsomme,
    så glæd dig rigtig meget.
    Jeg har selv været i Korea 3 gange, så jeg har en masse foreslag til seværdigheder mv.

Som det allerførste, ville jeg anbefale jer at besøge Seouls turistinformation, der ligger nær City Hall.
    De er enormt hjælpsomme og taler godt engelsk.
    Derudover er der enormt mange brochurer og der foregår mange arrangementer dernede.
    De har åbent til kl 22 – og metroen går næsten lige dertil. 🙂

Et must når man besøger Korea er at besøge DMZ-zonen, som er den zone, der adskiller Nord- og Sydkorea. Der findes forskellige variationer og længder, men book en guidet tur, da det er en virkelig fed oplevelse. Turene kan være en smule peberet (ca. 250 kr pr person for en halvdagstur), men det er helt klart det værd.
    Der findes et hav af udbydere, så indsaml en masse tilbud og se hvilket der er billigst.
    Hvis I benytter jer af turen, så overvej den tur, der hedder noget med JVS, da den bringer jer ind til selve hovedkontoret, hvor nordkoreanske soldater står side om side med sydkoreanske, men på hver sin side af grænsen. Det skulle være en vild oplevelse.

Jeg har ikke selv oplevet dette, da jeg valgte halvdagsturen – som også helt klart kan opleves.
    Sørg for at få en engelsktalende guide, der kan forklare jer baggrundene bag mv.

Anonym Line

Derudover er Seodamun fængsel besøget værd. Fængslet blev bygget af japanerne under invasionen til at torturere og indespærre koreanske frihedskæmpere og giver et godt indtryk af den koreanske historie og de lidelser, som de har måtte igennem plus at alle ting står beskrevet på engelsk.

Sidst men ikke mindst, skal I selvfølgelig ud og nyde Seouls mange markeder og paladser, hvor jeg bl.a. kan anbefale Gyeongbukgung Palace, hvor der foregår gratis engelskguidede ture og hvor National Folk Museum er beliggende i nærheden, som også giver et rigtig godt indblik i den koreanske kultur.
    Af markeder vil jeg klart anbefale Namdaemun Marked, men vær dog opmærksom på at det lukker tidligt ca 20-21 og Dongdamun Marked, som først åbner omkring kl 22 og lukker kl 5. Der er en vildt god stemning, så det er besøget værd.

Taekwondo er jo den koreanske nationalsport og hver onsdag og lørdag er der gratis opvisning ved Gyonghuigung Palace – det varer en 1 time og er en rigtig hyggelig og sjov oplevelse.

Mange af templerne har også heldagskurser, hvor man kan møde munke og deltage i deres meditation – jeg har ikke selv prøvet dette, men det er stærkt anbefalet.

Jeg håber, at du kunne bruge mine tips og at I får en super tur.

Du er selvfølgelig velkommen til at skrive igen, hvis du har flere spørgsmål. 🙂

Mange hilsner fra Line

Anonym kristina

halløj..
    det var godtnok rigtig mange gode ting som du har skrevet der 🙂 og det kan helt sikkert være en stor hjælp til at vælge hvad man skal se… det lyder næsten som om at to uger er for lidt tid der nede 🙂
    er du også adopteret fra seoul?
    og igen mange tak for alle foreslagene du har skrevet
    hilsner fra kristina

Anonym Line

Hej igen!

Ja det blev godt nok lidt langt – men jeg lod mig rive med, og hellere for mange forslag end for lidt, eller hva man nu siger. 🙂

Altså jeg vil mene at 14 dage i Seoul specifikt er nok, men vil klart anbefale, at du evt en anden gang tager der ud i længere tid, da det er et skønt land at rejse rundt i.

Jeg er selv fra Daegu, den 3. største by.

Rigtig god ferie.

Mange hilsner fra Line

Anonym per

bøh

Anonym lars

lort og kaos

Anonym benny

lortehovde

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account