This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym klausen1983

Hej alle,

Skal snart afsted på en tur rundt i Indien, SØ asien og måske syd amerika. Har ikke helt kunne finde ud af om det nok bare at tage et Visa debit og et Master card med på sådan en tur? Hvordan klarer i andre backpackere jer når i er afsted på længere ture mht kontanter?

Mange tak for svar.

Mvh
    Simon

Anonym Ss

Hej!
    Jeg skal to måneder til Sydafrika og har tænkt mig at tage mine to kort (visa electron og dankort) med – ved faktisk ikke om jeg kan anvende mit electron?? Derudover tager jeg en del kontanter med hjemmefra.
    Har ingen erfaring med rejsechecks?

På min sidste længere rejse medbragte jeg kun mine to kort. Fik dog hurtigt oprettet en australsk konto, da jeg besluttede mig for at blive i Australien et år.

Anonym Magnus

Med to forskellige kort – gerne fra hver sin bank – er du rimelig godt sikret, men opbevar dem hvert sit sted. Tag nogle dollars med i mindre sedler, så du kan veksle hvis det bliver nødvendigt. Rejsecheks hører fortiden til.

God rejse!

Anonym Hovgaard

Jeg rejser altid med et visa og et master kort. Det ene kort har jeg altid på mig og det andet er i min backpack. Engang imellem har jeg lidt USA dollers med, hvis man ikke kan hæve penge før i landet.

Anonym klausen1983

Mange tak for jeres svar

Anonym Tommy

Hej
    Du må aldrig have mange kontanter på dig. Ha’2 forskellige slags kort og brug de lokale hæveautomater.
    Den med US dollers virker sjældent til din fordel – de lokale har tit deres helt egen “omregnings faktor”.
    GOD TUR

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account