This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym madsen91

Hejsa!
    Min kæreste og jeg skal en tur til Asien næste sommer. Vietnam – Cambodia – Thailand. Billetterne er bestilt.
    Visum og indrejse i Vietnam og Thailan er jeg slet ikke bekymret for, men det er noget andet når vi skal krydse Cambodia. Er der nogen som har erfaring med at rejse gennem Cambodia og evt. fortælle/komme med gode idéer dertil? Hvordan foregår det med visum osv. når man krydser grænsen? Vi krydser den fra Vietnam siden og regner kun med at være der 4-5 dage inden vi tager til Thailand.
    Håber der er nogen derude med erfaring 🙂

Anonym madseventyr

Hejsa!

Jeg har rest til Cambodia via den thailandske grænse, og det gik ganske problemfrit – om det er det samme for Vietnam-siden, kan jeg ikke udtale mig om.

Cambodia er et super fedt land at rejse i, og der er tonsvis af ting at se, især hvis i er til templer, historie og kultur. Sådan er det nu med resten af Asien også 🙂

For mit vedkommende var templerne ved Angkor Wat et must – og det mere end levede op til forventningerne! Derudover er Phnom Penh også en rigtig god by at besøge, hvor der er masser af historie fra Pol Potts styre – og heriblandt Killing Fields og S.21 koncentrationslejren.

Hvis i er til sol, sand og vand – så er Sihanoukville det Cambodianske svar på Patong Beach i Thailand – blot med færre turister og langt, langt billigere priser 🙂

Du kan tage et kig på min blog: http://www.ExploreDreamDiscover.dk – hvor jeg blandt andet har skrevet lidt om mit ophold i Cambodia. Skulle du/i have brug for mere hjælp, så skriv endelig – jeg hjælper gerne det bedste jeg kan! 🙂

God tur!

Mads

Anonym Caroline Klaaby

Hejsa. Jeg har lige været i Cambodia for 2 dage siden, jeg tog den også fra Thailand af, der er ingen problemer, købte bare visum ved grænsen, så tror jeg næsten også det er sådan fra Vietnam af til Cambodia. Men tror vi brugte 3 uger i Cambodia, det er så lækkert der og hvis i har tid og mulighed så ta til en ø som hedder koh rong, det er den fedeste ø jeg nogen sinde har været på, selvom jeg har været på utrolig mange øer i Asien. Ellers skal i tage til siam reap og se angkor Wat, det er simpelthen et must, det er så smukt.. Spis ikke for mange happy pizzaer i Cambodia 😉 men glæd jer til Cambodia, det er sådan et lækkert land, lige nu sidder jeg i Vietnam og savner helt Cambodia, selvom Vietnam også er lækkert 🙂 hvor lang tid skal i være væk ialt? 🙂

Anonym Emilie

Hej,

Jeg har krydset grænsen fra Vietnam-siden. Det er super let at få lavet visum, hvis man tager bus. Man behøver ikke gøre noget på forhånd – det bliver lavet når man kommer til grænsen, og det koster 25 dollars pr. person så vidt jeg husker.
    Jeg synes det er lidt ærgerligt, hvis I kun bliver der 4-5 dage.
    I Phnom Penh kan jeg anbefale en club der hedder Pontoon. Det var en ret sjov oplevelse, fordi det umiddelbart ligner en almindelig vestlig club, men pludselig skifter de til mere traditionel khmer-musik, hvorefter alle begynder at danse traditionel khmer dans.
    Men det vigtigste af det hele er selvfølgelig, at I husker at snakke med de lokale I møder. På den måde får man de fedeste oplevelser uden andre turister.

Venlig hilsen
    Emilie

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account