This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym the dreamer

hej igen…
    Ville bare lige høre nogen der ved om der er nogen problemer i at kryse de forskellige lande, tænker på peru, bolivia, chile og argentina??
    OG nogen der har erfarrigner med at køre rundt på motorcykel i de lande..

Anonym max

Hej
    Jeg har kørt på MC rundt i det nordlige Argentina. Det kan være noget omstændigt at krydse grænsen til Bolivia. Der skal udfærdiges nogle papirer som bekræfter at dit ærinde i Bolivia er turisme. Årsagen er at der er nogen “trafik” af motorcykler over grænsen grundet forskellige niveauer af registreringsafgift. Hvis du skal krydse grænsen til Bolivia er det en god ide at få styr på papirerne ved henvendelse på den bolivianske ambassade i fx. Buenos Aires. Vi fik hjælp af en Argentiner således alle papier var på plads da vi landede i landet. Vi nåede aldrig at krydse grænsen til Bolivia grundet forskellige mekaniske problemer (den tynde luft i højden kan give problemer for enhver motor), men vi ville givetvis have været i stand til at gøre det uden væsentlige problemer.
    Jeg har endvidere en masse råd om at køre mc i Argentina såfremt du er interesseret.

Anonym jesper

Hej max..
    Mange tak for svaret,
    jeg tager mod alle gode råd, så skriv endelig løs hvis du har lyst/tid.
    HVordan er det at køre rundt i argentina og chile.? overvejer lidt og trekke i de nordlige lande peru og bolivia, så måske blive lidt mere mobil længere syd på..
    hvordan er vejret i juni/august i Argentina??

Anonym the dreamer

Med hensyn til trekking er det nok mest bjergene jeg sigter efter.. Men skal da selvfølgelig os besøge amazona.
    Med hensyn til motorcykel så har jeg ik fået taget mig sammen til at få kortet endnu, men overvejer meget kraftigt og tage det snart..
    Det må være så dejligt med den frihed..
    HVad ville du anbefale at køre på???

Anonym Max

Hej Jesper
    At trekke i Bolvia er ganske godt. Jeg har selv boet i landet i 14 mdr. og kan varmt anbefale trekking i især Amazonas. Med mindre du selvfølgelig er til lidt klatring, så er bjergene omkring La Paz et godt område.
    M.h.t. til vejret i Argentina i vintertiden (juni-august) så vil jeg anbefale dig kun at besøge den norlige del af landet. Sydpå er det ganske enkelt for koldt. Oppe nord på vil der være sne i de højeste bjergpas (ca. 5000 m.o.h.) ellers er vejret fint omend der kan være kold om natten i højden – vi havde 15 graders frost i 4000 m.o.h.
    Vi har en hjemmeside hvor du måske kan søge lidt inspiration: http://www.signeogmads.dk
    Hvad skal du køre på? Skal du leje en MC?

Anonym Anonym

Jeg ville anbefale en enduro som fx. Transalpen. Når du er i Argentina er det et must at køre på de afsidesliggende grusveje som fx. den berømte rute 40. Det kan du kun gøre hvis du har en MC der også kan lidt i terrænet som fx. Transalpen.
    Det kan være lidt krævende at køre MC i Sydamerika, Hvorfor du nok bør øve dig noget inden du tager derned.
    Du gør også logt i at træne lidt mekanikerfærdigheder. Fx. er det en god ide at prøve at lappe et dæk med håndkraft inden du står med problemet langt ude i ødemarken (jeg taler af erfaring!!). Sørg altid for at have en MC med slanger i dækkene.
    Et link til leje af MC:
    http://www.motocare.com.ar/alquiler
    Det er en god og seriøs butik . Ejeren taler endvidere engelsk. Generelt er det en smule dyrt at leje, men det er alle pengene værd, tro mig!

Anonym Mick Høy

Selvon det er en gammel post, hvis andre skulle vaere interesserede i motorcykel udlejning/ ekspeditioner i Sydamerika. Så driver jeg Ride-Chile.com i Santiago med en kammerat. Vi udlejer motorcykler og laver guidede ekspeditioner rundt i Sydamerika, vi er begge forhenværende jordomrejsende på motorcykler.
    All er nye cykler, Kawasaki og BMW med fri kilometer. Priser startende fra USD $ 89 per dag saa alle kan vaere med. Vi har Chilenske og danske rødder.

Cyklerne kommer med:

– Fri kilometer
    – Ansvars forsikring for Chile
    – Tank taske
    – Låse
    – Pelican sidetasker
    – Værktøj
    – Dæk reparations kit med pumpe
    – Rådgivning om ruter, steder at se
    – 24 timers support i Chile

Vi kan ligeledes hente/ bringe til og fra lufthavn i Santiago.

For mere info besøg os på: http://www.ride-chile.com eller kontakt os på: adventure@ride-chile.com

Mange hilsener

Mick Høy

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account