This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ham-der

Jeg tager til Ecuador til Januar næste år, og vil derfor gerne høre om der er nogle der har nogle anbefalinger til krydstogte på glapagos øerne? og hvor meget koster det.
    Jeg er lige glad med komfort på krydstogtet, og og vil helt gerne rejse med andre unge backpackere.

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

jeg gav 1500$ for 8d på en midrange båd og der var rigtig god komfort. Dertil kommer parkfee (100$), drikkepenge(ca. 80-100$), flybilletter(400$) og evt. andre ting (f.eks. dykning ca. 70$ pr. dyk).

Bemærk at der som regel er en sammenhæng mellem bådens komfort og guidernes kvalifikationer.

Så vidt jeg husker, startede priserne dengang (sept. 2006) på omkring 500$ for lowbudget bådene.

Anonym apa

Hejsa

Jeg var paa Galapagos i januar saa ikke laenge siden.

Som det ser ud nu, med den okonomiske krise saa er det meget billigt paa galapagos fordi de amerikanske turister holder sig tilbage.
    Men meget kan ske paa et aar saa meget svaert at spaa om priser.
    da jeg var der kunne man kobe 8dages ture (turist supiror, hvilket er midrange) for under 1000 USD, men som last minute, dvs. man selv kober flybillet og tager til galapagos og arrangerer sin tur derfra.
    Jeg bestilte selv en uges tid i forvejen og brugte ca. 1400 USD paa selv samme tur. plus selvfolgelig 100USD NP park fee og flybilletter ca. 450 USD.
    Drikkepenge er alt efter ens pung, personligt er jeg ikke den store betaler af drikke penge og der var mange ombord paa min baad der gav ca 40 USD i drikke penge.

Dertil skal du ikke planlaegge paa dykning, da det ikke laengere er muligt fra baadene. kun hvis du tager paa en dykkertur, men saa saetter man ikke en fod paa oerne.
    De billigste baade starter (hvis man forud bestiller et par uger) fra ca. 800 USD for 8 dage, hvilket efter min mening er bedst, 5 dage er for lidt.

Ang det som en anden bruger skriver om kvalifikationer og badens konfort, saa mener jeg ikke det er korrekt. For alle guider paa Galapagos bliver uddannet af Nationalparken og de forskellige baade lejer guiderne af nationalparken, saa det er altsaa NP’en der betaler deres lon.

haaber du kan bruge svaret

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account