Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544492
     Anonym

      Hej alle!

      Jeg er en pige på 19 år, og den 2. marts rejser jeg til Dar Es Salaam hvorefter jeg skal med et tog mod Zambia, da jeg skal arbejde på et projekt i en måned. Jeg vil rejse i den sydlige del af Afrika (Zambia, Malawi, Mozambique etc.) efter denne måned og rundrejsen bliver på ubestemt tid. Jeg ønsker at være spontan og gøre lige hvad der passer mig, derfor rejser jeg alene.

      Jeg ville for det første meget gerne høre;
      Er der nogen, som kender et billigt og sikkert hostel i Dar Es Salaam? Jeg ankommer midt om natten og vil derfor gerne være booket ind på et hostel inden jeg ankommer.

      Dernæst; Hvad er jeres erfaring med backpackere i den Sydlige del af Afrika? Er der en god chance for at støde på andre unge rejsende? Og hvordan tror i lokalbefolkningen vil tage imod en ung pige der rejser alene på disse kanter?

      Sidst men bestemt ikke mindst; Kender i til steder i den sydlige del af Afrika, som i mener jeg ikke må gå glip af?

      Alt det bedste fra Sophie

      På forhånd, TAK for jeres svar.

      #3544499
       Anonym

        Tusinde mange gange tak for dit svar, Monika. Dine ord er helt bestemt med i mine overvejelser!
        Vh Sophie

        #3544496
         Anonym

          Hej Sophie
          Det lyder spændende! Jeg kan ikke hjælpe dig med alle dine spørgsmål, men jeg var i Dar Es Salam i sommers som den sidste destination inden jeg skulle hjem. Min veninde og jeg havde været i Uganda, Tanzania og Kenya så det er kun erfaringer derfra jeg kan give dig.
          1. Vi boede på Safari Inn hvilket var helt fint!
          2. JO du skal klart have bestilt noget hjemmefra så du præcis ved hvor du skal hen når du lander. Og så skal du selvf med en taxa og ikke noget med at gå alene rundt når det er mørkt, det er alt for risikabelt! Specielt i Dar er det de sidste år blevet værre ift gadetyveri hvor de køre fordi i en bil og tager fat i ens taske (det prøvede vi selvom vi gik 4 pers). Så det er ikke for at skræmme dig, du skal bare tage dine forholdsregler som lys pige i Afrika!
          3. tror så til gengæld at det er mere sikkert at rejse i Sydafrika da de (afhængig af hvor langt ned du skal) er længere fremme, mindre fattige samt at der jo også bor hvide mennesker dernede hvorfor du ikke vil skille dig så meget ud.
          4. Der er sådan nogle grupperejser (lyder nok lidt kedeligt selve ordet) som køre de populære ruter rundt i hele Afrika. Der er forskellige ruter, men du kan tjekke dem ud og se hvad du synes – bare hvis du ville være sikker på at møde andre. Min erfaring fra østafrika var at der selvf er andre backpackere, men ikke vildt mange som man oplever i Australien, NZ osv.

          Håber du kunne bruge lidt at det selvom jeg ikke var i Sydafrika (vores guider på vores tur var derfra, og de sagde at der var meget bedre forhold der hvor de kom fra i Sydafrika end hvor vi rejste!)
          Vh Monika

          #3544506
           Tine

            Jeg har rejst i Sydafrika og der kan du være helt tryg. Bare du holder dig fra Townships efter mørke og så ellers kun tager derud med en lokal kendt 🙂 Om aftenen er det en god ide at følges med andre rundt og/eller tag en taxa rundt (det kommer dog an på hvor i Sydafrika du er). Jeg rejste i lavsæsonen og mødte en hel masse! Vi var omkring 20-30 mennesker, som hele tiden stødte ind i hinanden, fordi man stoppede og boede de samme steder. Jeg mødte en pige og det var meningen at vi skulle rejse til Zimbabwe sammen, men så passede bussen ikke, så vi var ikke sikker på at vi kunne nå tilbage til Jo’burg til at vores fly lettede.
            Du kan jo se om du møder nogen i Tanzania eller Zambia, som du kan rejse med eller du kan tage på en gruppetur 🙂

            Jeg har ikke været andre steder end Lesotho og Sydafrika, men har hørt, at man nok skal undgå at rejse andre steder i Afrika alene….

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account