This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mbeltoft

Jeg tog et PADI dykkekursus på koh panang i 2007 og der spurgte de om jeg fejlede noget der ville kræve en lægeerklæring. Jeg svarede nej og det var så det – Hvis jeg havde sagt ja er jeg sikker på at de har en aftale med en lokal læge der kan kigge på en uden det koster alverden.
    Men hvis du ikke lider af astma eller andre vejrtræknings problemer så er der ikke noget at være nervøs for

Anonym Rasmus

Du skal kun udfylde en formular når man tager dykkercertificat i Thailand. Der skal man så erklære at man har svaret ærligt!!!
    Dog er det vist rigtigt at man skal vise lægeerklæring når man køber gennem jysk.. De er lidt dyrere men derfor er sikkerheden lidt større.. Min bror gjorde det i sommers, men han fik bare en erklæring dernede da han ingen havde.

Anonym qua

Hej.
    Står og skal til Thailand her i begyndelsen af næste uge og har bestilt et PADI kursus. Men skal nu have lavet en lægeerklæring, har snakket med min læge om det og han siger at jeg skal finde en formular på engelsk på nettet og printe den ud? Er der nogle der har noget erfaring med hvor man kan finde sådan en ??

-på forhånd tak.

Anonym lone traveller

Lægeerklæring til dykning i Thailand???

Den kan du vist toligt glemme :). Det er kun i Australien jeg har set det skulle være nødvendigt. Ellers kan du helt sikkert få en på stedet, og den er garanteret meget billigere.

Anonym DeXter

oki tak for det. 😀

Anonym qua

Jeg har fået afvide a jyske rejser at jeg skal have en med . 🙂

Anonym lone traveller

Kan sige, at jeg hverken selv har gjorde det eller har mødt nogen, der skulle vise erklæring i thailand.

Og ellers kan jeg sige – bestil så lidt som muligt fra rejsebureauet. Alt er meget billigere på stedet og du får mere frihed.

Anonym Anonym

Har os kun bestilt det dykker PADI igennem dem også fly tur-retur. resten tager jeg som det kommer 🙂

Oki så tager jeg sku chancen uden lægeerklæring. tak.

Anonym Rasmus

der er intet lægeligt bevis for at astma giver større risiko for noget som helst ved dykning!!! Det eneste problem er at hvis man har tendens til at få anfald under stressede situationer, så må dykning regnes som en sådan, og derfor er der langt ind til land…
    Jeg har selv haft astma hele livet og har derfor snakkede med læger og proffessorer om det og fik lov til at dykke!

Anonym Anonym

Jeg fejler intet, har lidt høfeber om sommeren men det er ik galt… Og arbejder hverdag i meget stressede omgivelser.

Men forsikring dækker vel alligevel hvis jeg skulle få dykkersyge? Da det jo til at starte med ikke har noget med mit helbred at gøre ? Det har jo noget med trykket under vandet at gøre..

Shu Lei Gen

Ja ja !! Meget godt ? Men hvis du har astma og ulykken skulle ske !! ( dykkersyge) er der ingen forsikring der daekker !
    Saa taenk dig meget godt om !

Anonym Anonym

Forsikringen dækker i alle tilfælde medmindre du har en lægeerklæring på at du ikke må dykke og gør det alligevel

Anonym Brunner managed

evt snak med dit forsikringsselskab..

dykkersyge/tryksyge har intet med dit helbred at gøre og opstår af samme grund hos alle.. og hvis du dykker med et selsskab har de som regel forsikring

og kender folk med astma der dykker så være er det heller ikke..

Anonym Anonym

Dykkersyge har i aller højeste grad noget med helbred at gøre!! Dykkersyge opstår ved at nitrogen ophobes i blodet som små bobler, pga det tryk kroppen er udsat for under vand. Dette kan, i værste tilfælde, være dødbringende! Normalt afgasser man denne nitrogen uden at mærke noget til det, men det tager lidt tid. Det er derfor der skal være tid imellem hver dyk og alt efter dybde kan man max have 3-4 dyk pr. dag alt efter dybde m.v.
    Hvis man er sløj, syg, træt, har tømmermænd el.lign afgasser man meget langsommere… Kroppen har brug for energi til denne process og hvis energien ikke er der, så er risikoen for at få dykkersyge væsentligt større. Dette har ikke nødvendigvis noget med astma at gøre! Folk med astma kan sagtens dykke, så længe der ikke er historie med anfald.
    Dette var den korte version… Glæd dig til at lære mere på kurset 🙂
    Men under alle omstændigheder bør man besøge en læge inden dykning!

Lægeerklæring til udfyldelse:
    http://www.diving2000.dk/data/media/medicaldk.pdf
    Under ‘LÆGE ( PHYSICIAN)’ står alt også på engelsk, så den er velegnet til rejsebrug.

Dette er på ingen måde ment som en afskrækker! For det er SKØNT at dykke!! 🙂 Men sikkerheden skal være iorden! Så lægecheck er for din egen skyld (og din buddy’s)
    Rigtig go’ dykning
    Mvh
    Trine, redningsdykker på 8. år

Anonym DeXter

Mange tak trine… 🙂
    Så vil jeg få udskrevet den og udfylde den..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account