Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533766
     Magnus_T

      Hej.
      Vi er tre venner, som vil på en rundtur i starten af det nye år. Turen vil højest sandsynligt forløbe sådan her: Indien (New Dehli) -> Bangladesh -> Myanmar -> (-> evt. et smut ind i Kina) Laos -> Vietnam -> Cambodia – Thailand. Fly fra Bangkok til Singapore/Malaysia -> Borneo og så fly til Fillipinerne, selvfølgelig med afstikkere ind imellem såsom Trekking eller dykkerkursus.
      Penge er ikke i første omgang et problem. Spørgsmålet er mere om turens længde. Vil det geografisk blive en for lang tur, hvis man skal holde et afslappende rejsetempo, med god tid til oplevelser? Vi regner kun med at flyve to gange under turen Thailand-Malaysia/Singapore og Borneo/Fillipinerne, ville det være en idé at flyve lidt mere, så vi ikke kører træt i tog og bus?

      På forhånd tak! 🙂

      #3533770
       DeXter

        hej.
        Hvis i spørg mig vil det blive en meget lang tur. Men de er jo os dejlige.
        Ved ikke ned indien, malaysia og bangladesh. Men myanmar kan man nemt bruge 3-4 uger. Laos 3-4 uger, cambodia 1 måned, vietnam 1-2 måneder, thailand 1-2 måneder. Singapore 1 uge, borneo 1-2 måneder. Fillipinerne 2 måneder.

        #3533767
         Claus

          Bare lige for at få det slået fast: I kan IKKE rejse overland fra Bangladesh til Burma. Det har udenlændinge ikke lov til. Så vidt jeg ved, er der heller ikke en direkte flyrute. I skal enten via BKK eller Singapore.

          mvh
          Claus

          #3533784
           Claus

            En uge i Singapore, er det ikke lige lang tid…
            Jeg var der i 2 dage, og det var rigeligt

            #3533779
             Sventveskæg

              Det er derimod muligt at rejse Overland fra Kina til Burma, men det er lidt besværligt så check lige op på det. Se evt. Lonely planet China.
              Hvis jeg selv skulle på samme tur ville jeg nok bruge henved et halvt år på det, og det skulle være Overland det meste af vejen…..
              Lyder som en fantistisk tur, og hvis penge ikke er noget problem skulle i da tage et smut forbi Bhutan, det skulle være helt fantastisk.
              God tur.

              #3533820
               lauridsen_lars@hotmail.com

                hej,
                der er flere muligheder, rejs med den transsibirske jernbane til kina. derfra vider til tibet og vider til nepal og derfra til indien, fra calcutta kan i rejse med fly billige til bangkok, i kan også tag et smut til banglades fra calcutta, der er flere back packer der bruger det til at få et nyt visa til indien.det kan i gör over land, fra rusland,
                eller forsaet jers rejse ned igennem kina til vitenam laos og cambodia,i kan rejse vider ned igennem syd öst asien til singapor, husk den danske sömands kirke i singapore,vider til indonisen til bali og så fly derfra. til oz, kanon rejse, husk en rigtig back packer flyver kun når det er nödvendig, god tur. lars

                #3533889
                 Dorte

                  Længden af jeres rejse kan jeg ikke blande mig i – men vil lige sikre mig, at I kender http://www.airasia.com
                  Vi har fløjet med dem flere gange – og er helt trygge ved dem. Deres fly er nyere og bedre end dem vi kender her hjemme. Vi har også fået en god service.
                  God tur.

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account