This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym fire

Jeg læser til dagligt og har så bestemt at jeg vil bruge min sommerferie i år på at lære spansk.Jeg håber virkelig at der er nogen der kan give nogle gode råd, da det er en jungel at vælge en skole siden der er så mange…
    Da ferien jo er kort er jeg meget intereseret i at lære SÅ MEGET som muligt, er der nogle skoler der kan anbefales? Mht. destination, er jeg meget åben for gode forslag- umiddelbart tænker jeg meget på guatamala, men også mexico, argentina og ecuador har interesse!-
    er der nogen der har erfaringer med bangsprogrejser-det lyder nemli meget godt!?
    Så hvis du har haft et fedt ophold vil jeg meget meget gerne høre lidt nærmere…jeg er meget åben for gode forslag!!!!!

Anonym none

Hej
    Jeg er lige kommet hjem fra Guatemala efter 3 måneder i landet, og det var det fedeste! Lad dig ikke skræmme af sikkerheden.
    Jeg overvejede at tage af sted med en eller anden organisation, men syntes de var / er dyre. Jeg er meget glad for, at jeg valgte at tage afsted helt alene. De (organisationer) er bare fordyrende mellemled som man sagtens kan klare sig uden. Alt er så nemt når man først er der og Lonely Planet har en super rejsebog om landet eller Central America.
    Mht. kvalitet i undervisning, så tror jeg alle skoler i Mellemamerika er helt ens; det kommer helt an på kemien mellem dig og din lærer. Så bare sørg for at vælge en skole, hvor man kan skifte lærer fra dag til dag (hvilket man kan næsten alle steder). Alle skoler i Guatemala bruger ene-undervisning, så hvis du er opsat på det, kan du lære utrolig meget på få uger. Blev selv overrasket over hvor meget man kan lære på 6 uger. Jeg vil nok sætte mindst 4 uger af til undervisning (kommer helt an på hvor meget du studere om eftermiddagen og weenkenden). Du kan de fleste steder vælge mellem 3 og 8 timers undervisning om dagen (4-5 er normalt).
    Men ellers så søg på gamle tråde her på siden om samme emne og du skal finde.
    Hvis jeg kunne gøre det hele om igen, ville jeg helt klart stadig have rejst UDEN organisation.
    Hilsen
    Jesper
    -god tur

Anonym solskinsglad

Man kan fx finde en skole på 123teachme.com, hvis man gerne vil have det planlagt hjemmefra, eller man kan blot tage af sted.
    Fordelen ved blot at tage af sted er, at man så har mulighed for at bruge en uges tid på at kigge lidt på de forskellige byer, inden man beslutter, hvilken by man vil studere i. Fx har Guatemala flere steder man kan studere: Antigua er det mest benyttede, men man lærer nok mindre, da der altid er nogen, der taler engelsk; Xela er et andet meget benyttet sted, men byen har ikke nær så mange turister, så man kommer lettere i gang med at bruge sit spanske; mange små byer ved Atitlán har særdeles billige skoler, og naturen er gudeskøn. Man kan se alle steder på under en uge og så finde en skole, hvor man kan begynde fra dag til dag.

Bor man hos en familie og modtager 4-5 timers undervisning dagligt, gør man hurtigt fremskridt. Guatemala er det billigste sted at lære spansk, her kan man modtage 4-5 timers eneundervisning dagligt og bo hos en familie (inkl. kost) for 120-180 dollars om ugen.

Uanset hvilket land du vælger, vil der være en “turistby”. Her vil man lynhurtigt møde en masse, der har studeret spansk rundt omkring i landet, og som gerne deler ud af deres erfaringer. Spørg nogle forskellige, og dan dig så et billede af, hvad der passer til dit temperament. Du kan jo også sammensætte undervisning af forskellige skoler med et par uger hvert sted i forskellige byer.

Mulighederne er uendelige, men gennem en organisation binder du dig for alle de uger, du har tænkt dig at studere. Hvis du finder en skole på nettet, kan du nøjes med at købe 1 uge og så forlænge eller gøre noget andet derefter.

Anonym Anonym

Tusind tak for svar! Det kunne jeg virkelig bruge til noget, og jeg tror jeg vil gøre som I foreslår: tage derned og finde noget…Det lyder nemlig rigtig godt med ene undervisning, da mit mål er at blive en haj til spansk (eller blot prøve) på så kort tid som muligt. Endnu engang GRACIAS….

Anonym Londonforever

Hejsa,

Jeg synes du skal prøve http://www.eurostudy.dk de har en super god skole der hvor du gerne vil hen.

Anonym Vanessa

Hei ,hvis du er interessert om laere spansk, jeg er ei jente som kan laere det til deg og opererer billige priser med klassene via Skype! Jeg laerer engelsk, norsk og svensk til spanske mennesker. Jeg er fra Barcelona i Spania og jeg snakker catalansk ogsaa. Tusen takk og haaper aa hoere fra deg!:)

Anonym Vanessa

Jeg glemte aa skrive e-posten min : gwendoline_aussie@hotmail.com

Ta kontakt hvis du er interessert i spanske og billige klasser.

Anonym Mikkel U

Hola!!!
    lyder spændende! Jeg var med Bundgård sprogrejser i Spanien i en hel sommerferie, og følte virkeligt jeg fik noget ud af det! Jeg boede hos en værtsfamilie og syntes virkelig at det var det der gjorde forskellen. Så vil helt klart anbefale dig at bo hos en familie ligemeget hvor du vælger at tage hen!
    Det er nok en god idé at høre og tale så meget spansk som muligt før du tager afsted! tag fat i bøger, lyt til sange og se spanske film (for at varme op til din tur) Jeg har en blog hvor jeg kommer med gode forslag til steder du kan opsøge det spanske her i Danmark. det vigtigste er jo bare at vænne ørerne til at høre spansk! adressen er http://www.spanskidanmark.blogspot.com tjek den ud hvis du er interesseret i at øge din forståelse for det spanske!
    god tur når du når så langt!!!

Anonym CHRISTIAN

Man kunne også forbedre sit spansk, inden man tog af sted til en sprogskole i udlandet.- Den danskejede sprogskole milangua i Managua, Nicaragua tilbyder spanskundervisning viaq Skype. Man sidder så I DK, mens underviseren sidder i Managua. Lektionerne er på 50 minutter og meget effektive. Læs mere på http://www.nicaraguarejser.com.

Anonym CHRISTIAN

Man kunne også forbedre sit spansk, inden man tog af sted til en sprogskole i udlandet.- Den danskejede sprogskole milangua i Managua, Nicaragua tilbyder spanskundervisning viaq Skype. Man sidder så I DK, mens underviseren sidder i Managua. Lektionerne er på 50 minutter og meget effektive. Læs mere på http://www.nicaraguarejser.com.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account