This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anne

Hej.

Min veninde og jeg skal til at planglægge vores tur som back-packer i Asien, og vi er meget i tvivl om, hvilke lande man skal priotere at tage til.. Man kan vidst roligt sige, at vi er nybegyndere til dette 🙂
    Vi skal være af sted i ca. 10-11 uger.

Er der nogle gode forslag til lande og steder, der bare SKAL opleves?
    Vi tænker at starte ud i Bangkok..

På forhånd mange tak!

Hvor lang tid bør man have i hvert land?

Anonym Julie

Jeg har rejst med en veninde fem måneder i sydøstasien for et par år siden. Vi rejste i Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja og Kina. Det var meget forskelligt hvor lang tid vi brugte i hvert land – Thailand brugte vi ca 8 uger, og Laos kun 3 fx. Jeg vil personligt anbefalde at I holder jer til 2 lande på 10-11 uger. Især hvis I vælger Thailand, for der er altså meget at se og opleve hvis man både rejser rundt i nord og syd.

Thailand var helt kalrt et af højdepunkterne for mig. Jeg vil anbefalde jer både at opleve nordthailand hvor I kan prøve kræfter med bl.a. zip-lines (et must!), river rafting, hiking m.m. Der er masser af adventure-oplevelser, især omkring Chiangmai. I syd Thailand er der ø-paradis på begge sider af fastlandet (Men hold jer fra turistområderne omkring Phuket). Vi havde intet problem med at bruge 8 uger i Thailand 🙂

Jeg vil også anbefalde Vietnam – et land med rigtig smuk natur. Vi sejlede på Ha Long Bay, og tog derefter turen ned sydpå langs kysten. Et must i Vietnam er helt klart en motorcykeltur ind i højlandet. Vi havde tre dage på motorcykel (vi sad bag på og blev ført an af lokale guider).

Laos ville jeg ikke bruge tid på når i har 10-11 uger, der var ikke lige så meget at opleve efter min mening.

Det er rigtig nemt at rejse I Sydøstasien, så uanset hvad I vælger skal I nok få en fed tur 🙂

Anonym Sara

Jeg vil klart anbefale indonesien! lav nogle ø-hop og se hvor vildt forskellige øerne er, men indonesien er klart min favorit af alle de lande jeg har været i i Asien. Hvis i gerne vil ud hvor der ikke er mange turister, så tag til Flores- find en båd og tag turen til Rinca og Komodo. Det er fuldstændig overvældende. Både naturen, dyrene, dykkermuligheder og søde mennesker.
    På flores kan man også bestige bjerget Kelimutu, hvor der ligger 3 hellige søer på toppen, der skifter farve. Der er generelt rigtig mange fantastiske øer i Indonesien , så det er helt klart anbefalingsværdigt! 🙂
    Også Sri Lanka er et fantastisk land, vildt billigt og super nemt at rejse rundt med det offentlige. Jeg brugte 4000 kr på en måned i Sri Lanka inkl. alt 🙂

Rigtig god rejse!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account