This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym michelle85

Hej alle

Min kæreste og jeg er ved at planlægge en rejse i østen. Vi har tænkt os at flyve fra New york (hvor vi holder nytår med familien) til beiijing omkring d. 14. januar. Derfra vil vi gerne til Hong Kong – Bangkok – Cambodia – Vietnam. Vi er lidt i tvivl om hvordan vi kan rejse over grænserne via landtransport? Bus/tog? Og hvad priserne ligger på. Nogle gange kan man finde meget billige flybilletter landende imellem, men vi vil gerne sammenligne med nogle togpriser/buspriser, problemet er bare vi ikke rigtig kan finde nogle oplysninger herom! Derudover er vi ved at finde hoved og hale i visumreglerne. Hvilke af de respektive lande skal vi søge om hjemmefra? Og hvilke kan vi søge om ved grænsen? Og er der et limit på antal dage man må opholde sig? På forhånd tak for hjælpen;-)

Anonym Anonym

Hej hej

Vietnam er lidt speciel. hvis i har visum hjemmefra har i 30 dage. Ved grænsen får i 14 dage. I cambodia får i uden problemer visum i 30 dage ved grænsen og det samme er tilfældet i Thailand. Det siges at de af og til gerne vil se en returbillet når i tager ind i landet, men jeg har aldrig prøvet det. Og jeg har prøvet det nogen gange efterhånden. Der er fine tog og busforbindelser hele vejen gennem vietnam cambodia og thailand. Og det er ikke dyrt. Men det er flybilletter jo heller ikke. Men det må i vurdere i forhold til jeres tidsplan.

Jeg har ikke været i Kina, så der kan jeg ikke hjælpe. Jeg har dog været i Hong Kong og der er også gratis visum i hvert fald i 30 dage.

God tur
    Morten

Anonym Michelle

Hej Morten

Tak for svar;-) Vi får lavet visum hjemmefra og så tror jeg vi tager chanchen resten af vejen;-)

Ved du om nogle navne på togudbydere/bus eller hjemmesider vi kan finde information? eller er forhørte du dig bare undervejs på din rejse?

Vi skal være afsted i godt 1/2 år (dog 1,5 måned i Australien og 14 dage i USA)

Super med en så hurtig respons herinde, sys virkelig det er fedt at folk hjælper hinanden:D Går nogengange hurtigere end at søge i flere timer på nettet efter informationer.

Anonym Anonym

Det eneste minus med visummet til Vietnam hjemmefra er prisen, men det er der jo ikke noget at gøre ved..:)

Jeg kan ikke huske navne på busudbyderne i de tre lande, men der er rigtigt mange og det er ikke noget problem at få billetter. I skal bare sørge for at få bestilt plads en dag eller to før i skal med. Dette gælder mest vietnam. Der kan i købe en billet der giver jer mulighed for at køre hele vejen fra nord til syd og springe af og på hvor i har lyst. I kan også køre med tog i Vietnam. Busserne er bare ret smarte da de også kører om natten og man kan ligge ned og sove. Så sparer man jo en overnatning. sørg for ikke at få en plads allerbagerst.

I Cambodia og Thailand booker i bare busturen eller togturen til den ønskede destination dagen før i skal afsted. Der er små rejseagenter overalt. Husk at tjekke et par steder før i køber og prut om prisen..:)

Morten

Anonym Rasmus

Hejsa… -Visum til Kina kan nogle gange være lidt besværligt, men de sidste jeg har hørt om ansøgning (bor i Kina pt) har der ikke været problemer med.. Det tager ca 4 dage at få visum fra de modtager det på ambassaden..
    -Visum til Vietnam er ret nemt. Fik lavet et 45 dages på ambassaden i Kbh (ligger 5 min gang fra den kinesiske!) for hvis i vil have det gratis 15 dages visum kræver det en billet ud af landet..
    – Grænsen mellem Ho Chi Minh og Cambodja er der 30 dage for ca 30 USD..
    -Mellem Cambodja og Thailand er der nye regler så man får kun 15 dage medmindre man flyver ind så er det 30 dage (lige kommet fra Thailand..) Ho Chi Minh har en Thai-ambassade der på 1 dag kan lave op til 2 måneder visum for ca 200 kr…
    – Malaysia og singapore er der 90 dages gratis ved alle indrejsemuligheder…
    I Kina kan man kigge på http://www.chinatripadvisor.com men ellers skal man købe alle togbilletter på stationen eller bare få sit hotel til det..
    -I Vietnam kan man som Morten skriver bare købe en “åben” billet der kan bruges som man vil.. Sydøstasien er meget nemt at rejse i, så der er masser af bureauer der har diverse transportmuligheder..
    Hvis i vil fly (meget billigt ) så er http://www.airasia.com helt fantastisk. De flyver i hele regionen for mellem 100 og 200 kr pr flyvning..
    – hvis i rejser mellem Kina og Vietnam overland vil jeg anbefale at tage fra Kunming i Kina til Lao Cai i Nordvietnam og derfra en halv times bus til Sapa, som efter min vurdering er et af de flotteste og bedste steder i hele Asien..

Anonym Michelle

Tusind tak for alle de gode svar;-) Er virkelig brugbart. Hvis i har andre gode råd om, hvad vi bare MÅ se i de respektive lande, så er vi lutter øre;-)

Glæder os rigtig meget til vores livs oplevelse.

//Michelle

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account