This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Miss_Sine

Hvad bør man opleve i hv.Laos, Cambodia og Indonesien?

Mvh. Sine

Anonym Anonym

Til Amelie… Hvad kostede det at besøge elefantcentret?

Anonym Anonym

Hej Sine

Min ven og jeg var i Laos og Cambodia i sommer, og det var en kæmpe oplevelse.

Vi var først i Laos, hvor jeg straks blev slået af befolkningens smil, venlighed og åbenhed.
    Laos er et utroligt grønt og venligt land. Naturligvis også et fattigt land.
    I Vientiane er der mange smukke templer at se. Pha That Luang-templet er naturligvis et must see. Men også triumfbuen og det såkaldte morningmarket er fint at have set.
    I Luang Prabang bestilte vi en 2-dags tur ud til et elefantcenter i junglen udenfor byen. Her boede vi hos elefantpasserne (mahoutterne), hvor vi lærte at give elefanterne komandoer så vi kunne styre dem og ride på dem uden sadel. Kl.6 om morgenen var vi med til at vaske dem i floden, hvilket var vildt sjovt (og vådt 🙂 ).
    Det var en kæmpe oplevelse. Men ellers er Luang Prabang en fantastisk by hvor man bare kan blive i meget lang tid.

Cambodia er et helt andet land at være i. Folk er knap så smilende, men det er alligevel pragfuldt land at være i. I Phnom Penh skal man naturligvis se Genoside museet og Killing Fields, selvom det er ganske ækelt at være der. Men det er en oplevelse jeg aldrig vil have været for uden og man SKAL bare se det når man er der.
    I Siem Reap er der én ting at se: Angkor templerne. Der er mange mange tempelkomplekser, så udvælg nogle I særligt gerne vil se og brug 2-3 dage på det. Jeg vil forslå at I lejer en tuk tuk og kører rundt mellem templerne, ellers når I ikke at se ret meget. Se i hvert fald templerne: Bantaey Srei, Angkor Wat og Ta Prohm.

Indonesien var vi desværre ikke i.

Hav en god tur

Mvh

Amelie

Anonym Anja

Glem endelig ikke den flydende landsby “Phnom Krom” når I er i Siem Reap -det er ikke så meget landsbyen i sig selv -det er mere turen derud hvor I kommer ud i den rigtig lokale del af byen -det er værd at bruge en halv dag på!
    Men ellers må jeg give Amelie ret -det er de gængse ting som Angkor templerne (gå endelig ikke glip af Ta Prohm -der hvor Tomb Raider er optaget, men det skal I nok høre meget mere om når I er der :o)), Killing Fields og S21 i Phnom Penh.
    Super tur til Jer :o)
    Anja

Anonym Anonym

BALI, for guds skyld Bali!!! Jeg har boet der i 3 mdr for nogle år tilbage og det er helt fantastisk at opleve! Og når du så kommer dertil så skal man opleve byerne Ubud og Kuta. Øen er meget dejlig!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account