This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym estelanedraithammen

Jeg har købt en jordomrejsebillet, der inkluderer et stop i Bangkok. Da Jeg tidligere har rejst rundt i Thailand, vil jeg i stedet benytte dette stop til at rejse over grænsen til et af nabolandene. Mit spørgsmål er så, skal det være Laos eller Cambodja? Hvad synes i og hvorfor? Jeg har kun et par uger, så jeg kan ikke nå dem begge.

Håber i vil komme med nogle ideer!

Anonym Anonym

Hej..
    Det er en skam du ikke kan nå begge lande..
    Men hvis jeg skulle vælge ville jeg nok tag Cambodja..
    Et fantastisk land som har super flot natur fantastisk kulturhistorie og charme..
    Der skal self. opleves Siem Riep og Angkortemplerne.. Hovedstaden Phnom Phen er påtrods af at den er møgbeskidt. En fantastisk by med mange seværdigheder.
    Strandbyen Sihanoukville er perfekt til lidt afslapning og solbadning..
    Transporten rundt i Cambodja er os meget fin syntes jeg, ikke de store problemer i det..
    kun et stort minus. Lokalbussen skal ikke forventes at køre før den er fyldt….. og med fyldt menes der fyldt til bristepunktet…

Anonym Rasmus

Hejsa. Jeg har selv rejst i begge lande flere gange. Hvis du har et par uger ville jeg anbefale at nå begge lande.. En ruteplan jeg selv tog engang på 16 dage:
    Airasia-fly til Phnom Penh direkte bus til strandende i Sihanoukville (4 timer), et par dage.. Er lækre strande, men en helt anderledes atmosfære end i thailand..Derefter til Siem Riep og se Angkor Wat.
    En bus til Kratie, hvor man kan se ferskvandsdelfiner og er hostels/turistbureauer, der kan arrangere rejser over grænsen nordover til 4000 islands i Laos.. Fedt og afslappet sted uden megen elektricitet… Via en hovedby kan man tage en natbus til Vientiane.. herfra er der 4-5 timer til Vang Vien med evt tubing!!!!!
    Fra Vang Vien enten tilbage til Vientiane og super nattog til Bangkok, eller nordpå mod Luang Prabang, hvor man kan komme mod Chiang Mai i Thailand..

Landene er begge relativt små iforhold til andre asiatiske lande.. Jeg ville have svært ved at vælge en forhold til den anden, men skulle jeg, synes jeg folk er mere afslappede og flinke i Laos.. Har selv brugt 2 mdr der ved en lejlighed…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account