This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ÅløkkeAlle

Hej, vi skal på ferie til Bangkok og efterfølgende 10 dage i Laos.
    Planen er, vi skal starte i Vientiane og efterfølge finde transport til Vang Vien og senere Luang Prabang.

Vi skal tilbage til Vientiane igen og havde forestillet os, vi kunne sejle.
    Har nogen erfaring med dette eller ved, om det er muligt?

Fighter_88

Transport fra Vientiana til Vang Vien og Luang Prabang kan i ordre når i kommer til Vientiana ALLE hostels sælger bus billeter til disse steder.
    Jeg tog selv turen fra Chaing Mai til Luang Prabang – Vang Vien og sidst Vientiana. Turen til Luang Prabang var med slowboat og det kan kun anbefales alle dem der tog speed boat fortrød det.
    Mødte 7 andre mennekser på båden, som jeg efterfølgende rejste med i 10-14dage.

Hvor gamle er i om man må spørge? Hvis i er ovre party alderen, vil jeg ikke råde jeg til at blive alt for mange dage i Vang Vien, faktisk syntes jeg 1 dag er mere end rigeligt.
    Utrolig hyggelig by, hvis de kunne smide alle de sommer i sunny beach tosser væk, det eneste folk laver der er at drikke sig godt stive. Deres meget berømte tubing er meget godt hvis man som vi gjorde tager den uden druk, det er self en smagssag.
    Tager du druk tubing er der vist 3-4 barer du besøger, så det er sådan set bare et pubcrawl, hvor igen alle folk er godt stive.

Luang Prabang er dog et helt fantastisk sted, og der kunne jeg godt have brugt et par dage mere 🙂 Mener uden at være sikker, at det var der de havde en munke cermonie om morgenen, som faktisk var rigtig spændende at se, bare husk at vis respekt og ikke stig et kamera op i hovedet på hverken munke eller de folk der nu observerer 🙂

Transporten tilbage til Vientiane må der lige være en anden der kan svare på ? 🙂

Anonym DanielJohansen

Vær opmærksom på at de barer som i en årrække lå langs Nam Song floden ikke længere findes. Laos’ regering har aktivt været med til at afvikle begivenhederne som følge af de relaterede dødsfald som fandt sted i specielt de senere år.

Øv bøv, der er stadig masser af grunde til at besøge Vang Vien, men der er meget mere stille end for et par år siden.

Rigtig god tur!

Anonym Anonym

Mange tak for svar! 🙂

Er der nogen, der ved, om man kan sejle fra Luang Prabang til Vientiane?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account